Smart, otomotiv dünyasının en genç markası. Temelleri 1997'de atılan Smart, 17 yaşında... Bugün Daimler'in bir markası olan Smart'ın kuruluş hikayesi çok ilginç. Çoğu insan, Smart'ın fikir babasının ünlü İsviçreli saat markası Swatch'un o dönem CEO'su Nicolas Hayek olduğunu bilmez.
FİKİR SWATCH'TAN ÇIKTI
Uygun fiyatı ve tasarımlarıyla dikkat çeken saatler üreten Swatch, saat endüstrisinde başarılı olan yenilikçi stratejileri otomobillere uygulamak istedi. İki kişilik, uygun fiyatlı, mini bir şehir otomobili üretmek için ilk olarak Volkswagen'le görüştü. Ancak, sonuç alamayınca rota Daimler bünyesindeki Mercedes-Benz'e çevrildi. 1994'te Swatch ile Mercedes-Benz otomobil üretimi için işbirliği yaptılar. Geliştirilen ilk otomobil, Smart markasıyla 1997'de Frankfurt Otomobil Fuarı'nda sergilendi. Smart, Swatch- Mercedes-ART'ın kısaltılmış hali. Ancak, ortaklık kısa sürdü. Aracın tasarımı Swatch CEO'su Nicolas Hayek'in beklentilerini karşılamadı. Ayrıca, Mercedes-Benz ile görüş ayrılıkları yaşandı. Bunun üzerine Swatch, hisselerini Mercedes-Benz'e sattı. Ortaklık 1998'de sona erdi. Mercedes-Benz kendi başına yola devam ederken, Smart birçok yeniliğe imza attı. Otomotiv dünyasına, mini otomobil, şehir otomobili, araç paylaşımı gibi kavramlar getirdi. Devrim niteliğindeki yenilikler, birçok otomotiv markası tarafından kopyalandı.
DÖRT KİŞİLİK FORFOUR
Yenilenen Smart Fortwo 3'üncü, 4 kişilik Forfour modeli ise 2'ini nesliyle tanıtıldı. Yeni modellerde Renault işbirliğinin meyveleri görülüyor. Forfour modeli için Renault Twingo modelinden faydalanılmış. İki yeni model de uzunlukları değişmemesine rağmen, daha fazla alan ve donanım sunuyor. Yeni Smart Fortwo ve dört kişilik Smart Forfour, yüksek güvenlik donanımlarıyla dikkat çekiyor. Araçlarda yüksek süratte savrulmayı engelleyen yan rüzgar asistanı, ESP standart olarak sunulurken, sürücüyü sesli olarak uyarabilen çarpışma önleme asistanı ve şerit takip yardımcısı opsiyonel olarak bulunuyor. Modellerde Passion, Prime ve Proxy olmak üzere üç farklı konsept alternatifi sunuluyor. Modeller yeni geliştirilen 71 beygir gücünde 3 silindirli, 999 cc ve 898 cc hacminde 90 beygir gücünde iki motor seçeneğine sahip.
SMART'IN TEPESİNDE BİSİKLETLİ BİR KADIN
Erkek egemen otomotiv sektöründe üst düzey kadın yöneticilerin sayısı çok az. Ama kadın yöneticiler zirveye giden yolda basamakları hızlı çıkmaya başladı. Alman otomotiv devi Daimler bünyesindeki Smart'ın CEO'su Annette Winkler gibi... Daimler AG'nin İstanbul doğumlu başkanı Dr. Dieter Zetsche'nin desteğiyle göreve gelen Winkler, kısa sürede hızla yol aldı. İş hayatına babasının inşaat şirketinde başlayan Winkler, daha sonra Daimler'de çeşitli görevlerde bulundu. Winkler, Smart'tan önce şirkette yönetim kurulu üyeliği yapıyordu. Winkler'in en büyük tutkusu bisiklet... Winkler, Fransa Bisiklet Turu'nun (Tour de France) yapıldığı rotada dört kez bisiklete binmiş.
ÇİNLİ GENÇLERİ GÖZÜNE KESTİRDİ
Yeni modellerle satışlarını artırmayı başaran Smart, şimdi gözünü dünyanın en büyük otomobil pazarı Çin'e çevirdi. 2010'da bin 800 adet satan Smart, geçen yıl satışlarını 15 bin 500 adete çıkardı. Çin'de satışları artan Smart'ın en büyük pazarı bugün Almanya ve İtalya. Ancak, kısa süre içinde Çin'in Smart'ın en büyük pazarı olması bekleniyor.
MASERATİ'DEN 50 BİNİNCİ ARAÇ
İtalyan
lüks otomobil üreticisi Maserati, yeni fabrikası Avv. Giovanni Agnelli'de 50 bininci aracını banttan indirdi. Maserati tarihinde önemli bir kilometre taşı olan 100'üncü doğum gününe denk gelen bu özel araç, markanın lüks sedanı Quattroporte S Q4 modeli oldu. Metalik efekte sahip Maratea grisi gövde rengi ve özel kırmızı- siyah iç döşemesiyle ilgi çeken araç, Amerika pazarı için üretildi. Maserati; bu fabrikasında 50 bininci üretim rakamına iki yıldan daha kısa bir sürede ulaştı. Maserati'nin sedan modelleri olan Quattroporte ve Ghibli'nin üretildiği fabrika resmi olarak 30 Ocak 2013 tarihinden beri faaliyette.