Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü tarafından yapılması planlanan Kayseri-Nevşehir- Aksaray-Konya-Antalya Hızlı Tren Demiryolu Projesi ile ilgili olarak hazırlanan ve son şekli verilen Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) raporu, İnceleme ve Değerlendirme Komisyonunca yeterli bulundu ve kabul edildi.
ASKIYA ÇIKTI
Komisyonun sonuçlandırdığı ÇED raporu halkın görüş ve önerilerini almak üzere Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünde ve Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nda 30 Mayıs tarihinde 10 gün halkın görüşüne açıldı. 4 kesimden oluşan ve toplam uzunluğu 607+566. 37 km olan projede değişikliğe gidildi. Tünel, köprü ve viyadük sayıları artırıldı. Son şekli verilen projede 66 tünel, 62 köprü, 24 viyadük, 102 üst geçit, 391 alt geçit, 5 istasyon ve 8 adet siding yapılması planlandı. Proje güzergahında Antalya, Seydişehir, Konya, Aksaray ve Avanos olmak üzere 5 noktada şantiye alanı belirlendi. Kayseri-Nevşehir- Aksaray-Konya-Antalya Hızlı Tren Demiryolu Projesi 4 kesim halinde ihale edildi. Proje kesimleri; Manavgat-Seydişehir (Seydişehir- Antalya) Kesimi, Konya-Seydişehir Kesimi, Konya-Aksaray Kesimi, Aksaray-Kayseri Kesimi. Dev proje 9.7 milyar TL'ye tamamlanacak.
Hızlı Tren Projesi'nde Antalya Büyükşehir Belediyesi'nin talepleri doğrultusunda, ileride yük taşımacılığına hizmet vermesi amacıyla 'Yukarıkocayatak Hal Sahasının' yanında 1 adet siding planlandı.