Amerikan üniversitelerinin yaptığı araştırmanın sonucu dünyada bilinir.. Çocukların televizyonda en çok izledikleri yayın, reklamlardır. Çocuk pedagogları hatta aileleri uyarır.. "3 yaşından itibaren dikkat edin çocuklarınıza, gizli gizli reklamlara bakarlar!.."
Şimdi önüne gelen yayına, reklam, haber, film, magazin, eğlence, belgesel ne olursa olsun, "Çocukların gelişmesinde yanlışlara sebep olur" diye ceza yağdıran RTÜK'ümüzün bu bilimsel araştırma sonuçlarını dikkatle izlediğini sanırsınız değil mi?.
Buyrun.. Hem de gündüz yapılan maç yayınları arasında prezervatif reklamına ses çıkarmaz.. Hadi çocuk markadan anlamaz, nasıl kullanıldığını göstermiyor ya reklam.. Peki ama sormaz mı, ikide birde karşısına çıkan bu "Zevk, keyif ve uzatma" şeyinin ne olduğunu..
Peki şimdi bir görüntülü reklam yayınlanıyor. Görüntü aynen şu...
Arabanın ön camının önünde Hazreti Yahya'nın kesik başı gibi bir baş sallanıyor ve bu kesik baş arabayı kullananla konuşuyor. Bu yaşta benim midem bulanıyor.. 3 yaşındaki çocukta bu görüntü ne hissi yaratır, bu ülkede bir Allahın kulu çocuk psikolojisi uzmanı, pedagog söylemez mi?. Bir RTÜK üyesi "Bu nasıl şey" demez mi?.