Abuzittincim
Geçen hafta, Ankara'da otomobillerin hız sınırının nasıl trafik polislerinin "müsamaha" sına bırakıldığını yazmıştım. Bu arada Ankara- Sivrihisar yolunda (otoban değil) hız sınırının 110 km. olduğunu belirtmiştim. Şimdi işin Denizli tarafına bakalım.
Sivrihisar'dan Denizli'ye gelişte de artık hemen hemen, tamamen çift yoldan gidiyorsun. Özellikle Çardak - Denizli arası bayağı iyi kalitede bölünmüş çift yol. Burada hız sınırı 90 km. Hele Denizli'nin Honaz Dağı eteklerinden Antalya'ya doğru tırmanan yolu ise otoban kalitesinde. Orda da hız sınırı 90. Buna yüzde 10 "tölerans" payını ekleyeceksin. 110'la giderken radara girip cezayı yedim. Bir itirazım yok ama neden Ankara; Sivrihisar yolunda hız sınırı 110 km. de burada değil! Veya Antalya'da trafik polisleri 100 km. nin üzerine izin veriyorlar da Denizli'de 99!
Örnekleri çoğaltmaya sayfa yetmez. Bunu Denizli' nin genç Bölge Trafik Müdürü'ne sordum. Yukardan aşağı şöyle bi süzdükten sonra "Ben burada kanunları uyguluyorum" dedi. (Bu vaziyette öteki meslekdaşlarının durumu ne oluyor acaba?)
Trafik Bölge Müdürü'ne, bütün cesaretimi toplayarak, benden önce durdurulan arabaya niçin ceza verilmediğini, ayrıca "hız kontrolü" ikaz levhasının neden önceden yola konmadığını da sordum. Onlara da son derece açıklayıcı cevaplar verdi.
Benden önceki araba "adres sormak" için durmuşmuş. Aynı hızda peşpeşe gidiyoruz, trafik ikimizi de durduruyor, öndeki "adres sorup" yoluna devam ediyor. Belli ki, Müdür'e, bi vatandaş olarak derdimi anlatamayacağım. Bi de şansımı Vali Bey'le deniyeyim dedim kardeşim.
Denizli valisi Yavuz Erkmen, Gary Grant filmlerinden çıkmış da gelip buraya Vali olmuş gibi bi zat. Son derece şık giyiniyor, janti.. Güler yüzlü de.. İnsanları sabırla dinliyor. Anlattıklarımdan sonra ".. böyle çift standartlı uygulamalar olmamalı" dedi ve Emniyet Müdürü'nü aradı. Telefonla bi süre konuştular, anladığım, Vali Bey bi araştırma yapılmasını istedi. Bana da "Bu işin üzerinde duracam" dedi.
Sayın Erkmen, "kafasını fazla şişirmiyeyim" diyip kestirip attı mı yoksa işin üzerinde gerçekten duracak mı bilemiyorum kardeşim. Bildiğim bi şey daha var. Nasıl çift yolların uygun olduğu bazı illerde radarlar "100 km. üzerine kuruluyor" ise (bu demektir ki radar 100 km'ye kadar kayıt yapmaz. Artı 10 km'de tölerans etti 110) bi emirle, Denizli'de de aynı uygulamaya geçilebilir.. Ama maksat, Bölge Trafik Müdürlüğü' nün aracılığıyla "hız kontrol ikaz levhası" konmadan sürücüleri avlayıp, istediklerine ceza kesilmesiyse o zaman durum başka Abuzittincim. Esasında, madem bu çift yollar yapıldı o kadar milyarlar harcandı, bu iş artık bi kanunla rayına oturtulmalı bilader.
Münasip yerlerinden öperim kardeşim.
Tecellister.@gmail.com