İSTANBUL Metropolitan Sanat ve Kültür Platformu, adına nasıl layık olduğunu gösteren bir yapımla girdi, tiyatro alanına..
Günümüzde ödenekli tiyatroların bile zor cesaret edeceği bir klasik Moliere uyarlaması, ki, Moliere zamanında bile böylesi düşünülemezdi.
Moliere ve barok müzik bir arada.. Sahnedeki oyuna, 14 kişilik bir oda orkestrasıyla, Vivaldi, Bach başta enfes bir müzik eşlik ediyor. Arda Aydoğan çok güzel seçimler yapmış..
Kibarlık Budalası, benim daha sekiz yaşında okuduğum ilk tiyatro eseriydi. Öyle hoşlanmıştım ki, ardından büyük bir hırsla, babamın eve aldığı tüm Moliere ve Shakespeare'leri okudum.. Moliere'leri hem tercüme, hem de Ahmet Vefik Paşa'nın uyarlamalarını yan yana okuyarak üstelik. Bende tiyatro hevesi öyle başlamıştı.
Kibarlık Budalası'nı ben başından sonuna keyifle, zevkle izledim. Haldun Dormen mükemmel bir Mösyö Jourdain olmuş. Ona kibarlığı öğreten kontta da Tarık Papuççuoğlu harikaydı. Daha üç gün önce Romantika'da bir Çingene aile reisini oynuyordu Tarık oysa..
Hakan Altıner, klasik tiyatroya uygun sahnelemiş oyunu..
Kibarlık Budalası, kakara kikiri bir komedi değil. Bir klasik sahne sanatı gösterisi.. Giderken beklentilerinizi iyi bilirseniz, hayal kırıklığına uğramaz, benim gibi neşeyle ayrılırsınız salondan..
Akatlar Kültür Merkezi'nde Beşiktaş Belediyesi ve Zeliha Berksoy çok iyi işler yapıyorlar, sanat adına..
Mutlu Yıllar yeni oyunları. Zeliha Hoca, yani ya, yaygın adıyla Asiye koymuş sahneye..
Bir yılbaşı gecesi, ailesi tarafından terk edilmiş kadın temizlikçi ve toplumun dışladığı sosyalist devrimci güvenlik görevlisi süper marketin rafları arasında buluşurlar.
Bilge Şen yıllar sonra gene sahnede ve olağanüstü. Tamer Levent de çok çok iyi oynuyor. Tiyatroyu sevenler, bu buram buram tiyatroyu kaçırmamalı.