Sevgili SABAH okurları; mesleğimizle ilgili olarak geçen hafta en güzel haber ABD'den geldi. New York'tan.
ABD'nin bir numaralı ve de en prestijli gazetesi (Biz o sınıftaki yayınlara "Referans gazetesi" diyoruz) "New York Times"in dijital versiyonunun abone sayısının basılı gazete abone sayısını geçtiği açıklandı.
Medyanın tiraj ve erişim verilerini denetlemekle görevli "Audit Bureau of Circulations"ın yayınladığı rapora göre, SABAH'ın stratejik işbirliği ortaklarından olan "New York Times"in dijital versiyonunun abone sayısı 807 bine ulaştı.
Basılı gazete abone sayısı ise 780 bin dolaylarında bulunuyor.
"New York Times"in dijital edisyonu, bildiğiniz gibi, birkaç yıldır ücretli. Giriş sayfasında bir yazının veya haberin birkaç satırına göz atabiliyorsunuz, devamını okumak istediğinizde para ödüyorsunuz.
Raporda, "New York Times"in dijital abone sayısını bir yılda yüzde 73 artırdığı belirtiliyor. Müthiş bir performans.
Eli kulağında; "New York Times"in başarısını İngiliz basınının referans gazetelerinden "Financial Times" yakalamak üzere: Onun da dijital versiyon abone sayısı 270 bini geçti. Basılı gazete abone sayısının 310 bin dolaylarında olduğunu göz önüne alırsak, dijital abone herhalde bir-iki aya kadar 300 bin tavanını delecek. Zira, "Financial Times" özellikle cep telefonu operatörleriyle yaptığı işbirliği sayesinde yepyeni pazarlama yöntemleri deniyor ve de çok iyi sonuçlar elde ediyor.