Dünyanın herhangi bir merkezinde artık Türkiye'den bir ismi veya grubu görmek hiç de şaşırtıcı değil.
Hele 200 bini aşkın Türkiyelinin yaşadığı yarı Türk şehri Berlin bu açıdan çok daha hareketli. Intercontinental Oteli'nin lobisinde THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu ile karşılaştım. Heyecanlıydı ama bu sadece bugünkü milli maçla ilgili değildi. Topçu, Barselona'da imzaladığı Eurolig anlaşmasının heyecanını yaşıyordu. Artık Eurolig'in adı Turkish Airlines Eurolig. Bunun ne demek olduğunu şöyle açıklayayım; 23 ülkede 175 televizyon kanalından yayınlanacak basketbol maçlarında artık THY ismi olacak. Yani bir dünya markası olmaya doğru hızla koşan THY, böylece milyonlarca Avrupalının evine konuk olacak.
Bu gerçekten heyecan verici... Bu reklamın geri dönüşü THY'yi başka bir noktaya taşıyabilir. Ama Topçu, bununla yetinmeyeceklerini, hem tanıtımı hem de yenilenmeyi sürdüreceklerini söylüyor.
Topçu THY filosunun yenilenmesi açısından da önemli bir haber veriyor: "Bu pazar Boing 777- 300'lerden ikisini teslim almaya gidiyorum. Yeni siparişlerimiz sürüyor. Önümüzdeki ay ilk uçuşumuz Washington'a olacak."
Valencia gibi Avrupa kulüplerinin sponsorluk için sıraya girdiği THY'nin başarısı tartışılmaz. Topçu, bu başarıyla İstanbul markasını bir araya getirmeyi de düşlüyor:
"Sponsorluğunu yaptığımız Barselona ve Manchester United'a bir Alman ve bir Türk takımı katarak bir İstanbul ligi yapmak istiyoruz. Takımlarla zamanı ayarlamaya çalışıyoruz. Büyük ödül verecek sponsor da bulursak iyi iş olur."
Ayrılırken son sözü söylüyor: "Burada Lufthansa'nın başkanı ile görüşeceğiz. Onlarla küçük ortaklığımız var. Bizden korkmamalarını daha büyük ortaklıklar yapıp para kazanmayı önereceğim..."