İstanbul'un markalaşması konusuna zaman zaman değiniyoruz. Özellikle Avrupa Kültür Başkenti unvanını resmen alacağı 2010'a adım adım yaklaştığımız bu süreçte İstanbul'un kusurlarını düzeltecek, eksiklerini giderecek çalışmaların hızlandırılması ve artırılması gerek.
Tabii sadece Avrupa'dan gelecek unvan için değil, İstanbul'un bir dünya kenti olabilmesi, Prag, New York, Paris gibi dünyanın en çok turist çeken kentleriyle beraber anılıp aynı seviyeye gelebilmesi için de elimizi çabuk tutmak, köklü değişimler yapmak zorundayız.
Sabah'ın Pazar ekinde Yaprak Aras Şahinbaş, ülkelerin ve şehirlerin imajlarını iyileştirme konusunda dünyadaki en başarılı uzmanlardan biri olarak görülen ve Türkiye'yi de çok iyi tanıyan Wally Olins ile bu konuda bir röportaj yapmış.
Şu an Rio de Janeiro, Polonya ve İspanya ile markalaşma çalışmalarını sürdüren Olins, henüz Türkiye değilse de İstanbul'un olağanüstü bir marka olduğunu söylüyor ve ekliyor:
"İstanbul dünyanın en mükemmel şehirlerinden biri, akıllara durgunluk veren bir yer. İstanbul markası söz konusu olunca, işiniz daha kolay olur, Türkiye'den çok daha kolay."
Dünyaca ünlü imaj ve marka uzmanları bile İstanbul için bunları dile getirirken, "bizim uzmanlar" bu konuda neler yapıyor acaba?