Altın Portakal yarım yüzyıldır yapılıyor.
Ortada uluslararası bir marka film festivali yok. Antalya gibi turistik bir şehir, festival fırsatını uluslararası kazanca dönüştüremiyor.
Festivali düzenleyen Antalya Sanat Vakfı (AKSAV) taşra politikacılarının oyuncağı olmuş. Organizasyon hataları, dostlar alışverişte görsün misali iş yapma kültürü, Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın kuşa çevirdiği bütçe...
Festival küçük siyasi hesapların arasında boğulup gidiyor.
Oysa Altın Portakal'ın turistik bir cazibe merkezine dönüştürülmesi şart. Yapılacak ilk iş, AKSAV'ın özerk yapıya kavuşması.
Sonra yerel politikacıların kentin başarısını temsil eden turizmcileri organizasyona dahil etmesi...
Çünkü başka çıkış yolu yok!
Sözü uzatmayalım.
Cannes Film Festivali'nin verilerini AKSAV'ın dikkatine sunalım.
Bütçesi 20 milyon euro.4 bin gazeteci ile 27 bin profesyonel ziyaretçi hariç, 150 bin kişi festivale geliyor. Yerel ekonomiye katkısı yüzde 10 ile 15...
Cannes her yıl 3 bin yeni iş yaratıyor.