Geçtiğimiz perşembe günü İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş ile Sait Halim Paşa yalısında birlikte yemek yedik. Hem ortam, hem ikram, hem de sohbet çok güzeldi. Topbaş, icraatını özetleyen bir de kitapçık verdi bizlere. Aslında kitaba gerek yok; insan, İstanbul'da gezdikçe, değişimi gözleriyle görebiliyor. İstanbullu, hâlâ trafikten şikâyetçi ama bir de ulaşıma bu kadar kaynak ayrılmasaydı, koca kent ne hale gelirdi kim bilir! 6 yılda, bakım/onarım dahil karayollarına 9.6 milyar lira, raylı sisteme 6.6 milyar lira ve deniz yoluna 780 milyon lira harcanmış. (Dolar olarak ifade etmek gerekirse, 2004-2010 ulaşım yatırım harcamaları 12 milyar doları buluyor.) Yapımı devam eden 3 ana metro hattı var: Yenikapı-Hacıosman; Otogar-Bağcılar-Olimpiyatköy ve Kadıköy-Kartal-Kaynarca. Bu üç ana metro hattının toplam uzunluğu 71 km. Toplam maliyeti, 5 milyar 170 milyon dolar olacak. Yapımı devam eden bu üç hatta, 24 saat esasına göre yaklaşık 10 bin işçi yer altında çalışıyor.
Kadir Topbaş, depreme karşı konutların sağlamlaştırılması konusunda da bazı ipuçları verdi. Dayanıksız binaların yıkılıp, yenisinin yapılması için, teşvik edici imar artışları getiriliyor.
Yemekte, Twitter'dan bile konuştuk. "Melih Gökçek, Twitter'da. Siz de girmeyi düşünüyor musunuz?" diye sorduk. "Benim vaktim yok" cevabını verdi. Ama bilmeyenlere söyleyelim: Basın Danışmanı Ahmet Faruk Yanardağ "@FarukYanardag" ismiyle Twitter'da. Sorunlarınızı ona aktarabilirsiniz.