SABANCI Üniversitesi Diller Okulu, üniversitelerdeki Türkçe öğretiminin sorunlarını dil eğitimiöğretimi konusunda üretilen kuramsal birikim ışığında tartışmak üzere "Üniversitelerde Türkçe öğretiminde yeni yaklaşımlar sempozyumu" düzenledi. Sempozyumda; Türkiye'deki mevcut eğitim ve kültür politikaları üniversitelerdeki Türkçe eğitimi ile nasıl bir etkileşim içindedir?, Üniversitelerde Türkçe öğretiminin temel eksikleri nelerdir ve bu eksikleri ortadan kaldırmak için neler önerilebilir?, Özellikle, yabancı dille eğitim yapılan üniversitelerde, yabancı dil eğitimini besleyen ve yabancı dil eğitiminden beslenen bir Türkçe öğretim planı yaratılabilir mi/yaratılmalı mı?, Lise eğitimindeki hangi sorunlar üniversitelerdeki Türkçe eğitiminde farklı yaklaşımları gerektirmektedir?, Bu doğrultuda, üniversiteler arasında olduğu kadar liseler ve üniversiteler arasında da, Türkçe dersleri açısından bir ortak çalışma, fikir alışverişi nasıl sağlanabilir? soruları üzerinde duruldu.
Sempozyum, sadece bilimsel tebliğlerle değil, Türkiye'nin çeşitli üniversitelerinden öğrenci ve akademisyenlerin katıldığı atölye çalışmaları ve panellerle farklı deneyimlerin aktarıldığı bir akademik iletişim ortamı oldu.