Yıl 1997... İçişleri daha o zamandan başlayarak Ulaştırma Bakanlığı'nı uyarıyor: "Trafik suçu işlemeyi ihtiyat haline getiren 744 şoför belirledik. Bunları behemehal seferden çekin" Bu lafın halk dilinde meali; "Bu direksiyon tetikçilerini şoför mahalline çıkarmayın" Ama heyhaaat!.. Kanunlarda boşluklar varmış meğersem. Bir iki aylık ve üç beş paralık cezası biten şoför, otobüs kullanmaya devam ediyor.
Sonradan
Geçen yıl yine o bölgede, Yine bir Iğdır Otobüs Firması'na, Iğdır Can Turizm'e ait otobüsün karıştığı kazada 26 kişi ölmüştü ya. İşte o otobüs şoförünün, Erol Düzel'in de bu 744 içinde bulunduğu ölülerin 40'ı çıktıktan sonra anlaşıldı ne yazık ki.
Neyse yav!..
Emniyet Genel Müdürlüğü belgeleriyle de sabit ki; Düzel'e 1997'den o kaza gününe kadar 51 ayrı ceza tutanağı düzenlenmiş. Bunlardan 16'sı aşırı hızdanmış. Mesela sadece 1997 yılı içinde 5 kez hız ihlali yapmış ve ehliyetine 1 yıllığına el konmuş rahmetlinin. Bir yılın ardından tekrar ehliyetine kavuşmuş ama tez zamanda 100 ceza puanını doldurup tekrar kaptırmış o ehliyeti. Bütün bunlara rağmen şoförlüğe devam eden Düzel, Tercan yolundaki kazada 25 kişi ile birlikte Neyse
Sürpriz mi?..
Peki ya bu yeni kazanın şoförü kim?.. Tahmin ettiniz sanırım. O da 744'lük listeye dahil bir kardeşimiz. 11 kez aşırı hızdan ceza yemiş, ehliyeti defalarca alınıp verilmiş bir ağır vasıta vakası. Meslektaşına göre daha şanslıymış yaralı atlatmış kazayı. Firmasına gelince. Yine bir Iğdır firması.
Ne var orada?..
Ne var bu Iğdır otobüs firmalarında diye soran vali beyle konuşsun isterim. Ne raporlar yazmış haklarında bu güne dek. Olayın tuhaflığını belirten basın mensuplarına nasıl konuşmalar yapmış bazı malum ağabeyler bir araştırılsın. İsterseniz diğer detaylara göz atın haber sayfalarımızdan. Sonra bir an için susun ve düşünün Neyi mi?.. Daha soruyor musunuz?..