Şükran Moral'ın Time Out dergisinde üç erkekle yaptığı düğünün fotoğrafını görenler merak etmiş: Moral geçtiğimiz ay, Mardin'in Nusaybin'e yakın bir köyünde, Mardinli üç erkekle aynı anda video/ performans icabı evlendi.
Moral'ın performansı, gerçek bir köyde, gerçek oyuncularla gerçekleşti.
Moral, köyün düğün ritüellerini ters yüz ederek ama eksiksiz yerine getirerek evleneceği kocalarının her birinin beline bekaret kemeri bile taktı.
Üç erkekle evlilik filminin prömiyeri, Contemporary İstanbul sırasında Casa Dell'Arte'nin standında gerçekleşecek.
Kutluğ Ataman'ın İstanbul'daki ilk solo sergisi için geri sayım başladı. İstanbul Modern'in sergiyi tanıtan afişler, İstanbul'daki çeşitli reklam panolarına konulacak.
Bu afişler, Kutluğ Ataman'ın Türk Lokumu başlıklı işinden alınmış bir imaj içeriyor. Ataman, bu işinde dansöz kılığında raks ediyor.
İstanbul Belediyesi kentsel tasarım müdürlüğünün sakıncalı bulmadığı afişteki bu imgeyi lakin Caffe Nero sakıncalı buldu.
Caffe Nero, 11. kahveyi ikram etmek için, 10 kahve içtiğinizi ispat eden kartlarının arkasına Hüseyin Çağlayan sergisinin tanıtımını yapmıştı.
Sıra Kutluğ Ataman'a gelip Ataman'ın Türk Lokumu imgesini görünce Nero'dakiler panikledi. Caffe Nero'nun İngiltere'deki merkez bürosundan gelen habere göre bu imajın, Nero kartlarının arkasında yer alması sakıncalıydı.
Her gün giderek sırtımızı Batı'ya çevirdiğimizi ve İslamcı olduğumuzu iddia eden Batı'nın bu muhafazakâr tavrı karşısında ne kelam etmeli? Onların da 'İslamcı' olduğunu mu?
İngilizlerin kadın kılığına girmiş erkek bedeni karşısındaki bu tutuculuğunu nasıl açıklamalı?
En iyisi, gayler, lezbiyenler, cinsiyet ayrımcılığına karşı, demokratik ve özgürlükçü olan herkesi, bir sonraki Nero randevularını iptal etmeye çağırmalı.
Yerli malı yurdun malı herkes onu kullanmalı diyerek bir sonraki randevularımızda, mesela Kahve Dünyası'nda buluşalım.
Belki imajla ilgili halen İstanbul Modern ve İngiltere Nero merkez büro arasındasüren müzakerelerde bir etkimiz olur...