GSM şirketleri, aslında sadece iletişimin değil, televizyonculuğun da can damarı haline geldi. Ülkemizin televizyona en fazla reklam veren firmaları arasında GSM'ciler başı çekiyor. Yani bir başka deyişle; bunca dizi, program, film vs. izlememizi sağlayan en büyük etken, sektörü reklam ile besleyen bu şirketler.
Bu aralar GSM'cilerin sadece televizyon reklamlarında değil, sosyal sorumluluk projelerinde de büyük bir rekabet içine girdiklerini keyifle gözlemliyorum.
Örneğin Turkcell; www. ekonomiyekadingucu.com adlı web sitesinde Kadın Emeği Ürünleri adında bir e-ticaret alanı yarattı. Kadınlar, bu sanal pazar yeri sayesinde el emeği ürünlerini daha kolay değerlendirebiliyorlar.
Vodafone da benzer bir hizmet ile kadınların gönlünü kazandı. Vodafone Önce Kadın Programı kapsamında yer alan servislerle teknoloji, üretici kadınların ayağına gidiyor. Kadınlar, ürünlerinin ilanını 2488'e kısa mesajla gönderdikleri taktirde, sahibinden. com sitesinde tanıtım için kendilerine yer bulabiliyorlar. Bana da bu iki güzel ve özel hizmeti duyurmak kalıyor.
Bu köşede GSM firmalarının birbirlerini kötüleyici, aşağılayıcı tarzdaki reklam kampanyalarının 'çirkinliğinden' çokça şikayet etmiştim; yukarıdakiler ise rekabet sahasında görmek istediğimiz hareketler...