Bir diziyi tutturmanın, sevdirmenin, reyting aldırmanın yolu; iyi senaryo, doğru kadro, yetenekli yönetmen, doğru kanal, gün ve saatten geçiyor.
Ama en az onlar kadar önemli bir başka faktör daha var ki; o da halkla ilişkiler... Artık bir dizinin seyirci ile 'organik bağ' kurması farz oldu. Bunun da yolu sanal âlemden, sosyal medyadan geçiyor.
Dizilerin resmi ve gayriresmî siteleri, forum sayfaları sayesinde; izleyici kendini bu 'kulübe' ait hissedip dizisine daha çok bağlanıyor.
Okurumuz Hülya Avcı'nın mektubu ise dizi yapımcılarının halkla ilişkiler konusunda çok daha özenli ve yaratıcı olmalarını teşvik edecek türden:
"Merhaba Yüksel Bey, 'Kore dizisi istiyoruz' konulu yazınızla ilgili bir yorum yapmak istiyorum. Sanırım okuyucunun haberi yok ama şu an yaz sezonunda harıl harıl çalışan ve Fox ekranlarında tam da okuyucunun istediği gibi bir dizi mevcut.
Adı: Bir Aşk Hikayesi.
Her ne kadar reytinglerde birinci sırada olmasa da, takip ettiğim kadarıyla yükselen bir izleyici kitlesi var.
Twitter'da bu dizi ve oyuncularıyla ilgili inanılmaz güzel mesajlar okuyorum. Hayranları; yönetmenden senaristlere kadar herkesle irtibat halinde.
En güzeli de dizi ekibi tek tek mesajlara cevap vermeye çalışıyor. Hatta geçen pazar günü, dizi hayranları Twitter'dan; planlanmış bir saatte, dizinin başrol oyuncusu Seçkin Özdemir'e sorularını sordular. Daha önce hayranlar için böyle bir sürpriz yapıldı mı bilmiyorum ama gerçekten takdir edilecek bir davranış olduğunu düşünüyorum.
Bu arada, işim gereği TV ve özellikle dizi izleyemiyorum ama tesadüfen dizideki bazı sahnelere denk geldim ve oyuncuların performanslarına hayran kaldım. Böylece ben de dizinin takipçilerinden biri oldum ve düşüncelerimi sizinle paylaştım.
Ayrıca sizi çok başarılı buluyorum ve yazılarınızı büyük bir keyifle takip ediyorum. Kaleminize sağlık!
Saygı ve sevgilerimle..."