Hangi siyasi partinin televizyon reklamının daha etkili olduğu tartışılıyor. Kesin sonucu 12 Haziran akşamı alacağız tabii ki. Ama ben siyasi partilerin ve liderlerinin reklam kampanyalarını yürütüyor olsaydım, rol ve canlandırmaya asla yer vermezdim.
Görüyorum ki; bazı reklam kampanyalarında sıradan vatandaş gibi gösterilen, önceden hazırlanmış metinleri ezberleyip okuyan, yani açıkça rol kesen oyuncular var. Bazı liderler de yine metne bağlı, önceden hazırlanıp kurgulanmış, senaryosu yazılmış reklam kampanyalarıyla halkın huzurundalar.
Oysa siyaseti, dizi oyunculuğundan ayırmak, liderleri ve görüş bildiren vatandaşları gerçek halleriyle seçmenin önüne koymak gerekir. Zira millet artık rol kesenlerden bıktı, usandı.
Bu konuda bana göre siyasi tarihimizdeki en etkili reklam kampanyası, yıllar önce Cem Uzan'ın Genç Parti'si için yapılan kliplerdi. Cesur Yürek filminin fon müziği eşliğinde Uzan'ın miting ve açılışlarda halkla temas ettiği özel anların görüntülerinden derlenen bu klipler çok etkili olmuştu. Kısa süre içinde kurulup ilk seçim deneyimini yaşayan Genç Parti sadece bu televizyon reklamları sayesinde, yüzde 7 gibi hiç de küçümsenemeyecek bir oy oranına sahip olmuştu.
Diyeceğim o ki; halka ulaşmaya çalışırken ne oynayın, ne oynatın...