Dizi tutkunlarının kaderi reklamverenin elinde. Bunu bir kez daha gördük.
Salı gecesi Öyle Bir Geçer Zaman ki ile Aşk ve Ceza müdavimlerinin ekran başında boynu bükük kaldı. Çünkü, dizilerin yeni bölümü yayınlanmadı.
Peki neden böyle oldu?
Efendim, bilindiği gibi salı gecesi açık kanalda yani NTV'de Türk Milli Takımı'nın Avusturya ile oynadığı futbol karşılaşması vardı. Reklamverenler de doğal olarak tüm yatırımlarını bu karşılaşmaya yönlendirdiler. Yani reklam bütçelerini, daha çok izleneceği için maça ayırdılar. Öyle Bir Geçer Zaman ki ve Aşk ve Ceza dizileri de birim maliyetlerini karşılayacak, kanalları kâra geçirecek kadar reklam alamadıkları için haftayı 'es' geçtiler.
Hep söylüyorum, televizyonda ne izleyip ne izlemeyeceğinize daima reklamveren karar veriyor. Çünkü lafla peynir gemisi yürümüyor. Kanallara para lazım. Reklamverenin maddi desteği olmasa, o ayıla bayıla izlediğimiz dizilerin, programların pek çoğu ekranda olmayacak.
Ne yazık ki hep beraber reklamverenin arada bir yaptığı bu nazı çekmek zorundayız. Reklam gelirine göbek bağıyla bağlanmış bir televizyonculuk sisteminde bu kaçınılmaz.
Neyse ki Avusturya'yı 2-0 yendik de, 'mecburen' maça mahkum kalan kadın dizi izleyicileri biraz olsun teselli buldu!