Türkiye'nin en iyi haber sitesi
YÜKSEL AYTUĞ

Çektikçe uzayanlar

RTÜK'ün yeni reklam yönetmeliği, 20 dakika arayla reklam kuşağına izin verdiği için, televizyon dizileri sakız gibi uzatılmaya başlandı. 55- 57 dakikalık dizileri bir kuşak fazla reklam almak için montaj masasında 60-63 dakikaya tamamlamaya çalışan yapımcılar, ilginç yöntemlere de baş vuruyorlar. Örneğin dizilerin bazı bölümleri "klip" haline dönüştürülüyor. Tıpkı "Haziran Gecesi"nde Baran'ın elmas işleme sahnesinin müzik eşliğinde, slow okumalarla adeta bir klibe dönüştürülmesi gibi. Pek çok dizide haddinden fazla uzayan takip sahnelerini, romantik müzik eşliğinde ufka dalıp dalıp gidenleri, dizinin ortasında kent manzaralarının uzayıp gitmesini gördüğünüzde anlayın ki, o dizi, montaj masasında "çekiştirilip" uzatılmış. Diğer yandan son zamanlarda bir "ayrıntı" daha dikkatli izleyicilerin gözünden kaçmıyordur. Reklam dönüşlerinde diziler kaldığı yerden değil de 1-2 dakika daha geriye sarılarak ekrana veriliyor. Böylelikle reklam kuşağına hak kazanmak için eksik kalan dakikalar tamamlanıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA