Gizli reklam konusunda RTÜK'- ün gösterdiği aşırı hassasiyet, sonunda ekranlarda "Mozaik Taş Devri" ni başlattı. Dizilerde, yarışmalarda, haberlerde ne kadar marka ve logo varsa hepsinin üzeri "mozaikleme" denilen yöntemle kapatılıyor. Ancak dünyanın hiçbir ülkesinde böyle bir televizyon uygulaması yok. Nasıl olsun ki? Markalar hayatın bir parçası değil mi? Şöyle kafanızı pencereden uzatıp, dışarıya bir bakın: Her taraf marka, logo değil mi? Demek ki, bu da hayatın bir "gerçeği". Ee? Bu diziler de Mars'ta çekilmediğine göre tabii ki arka planda logolar, firma isimleri görünecek. Bundan doğal ne olabilir ki? Ama "kasıtlı" olarak bir logonun durup dururken insanların gözlerinin içine sokulması başka bir şey. Ama RTÜK'de her kanalı saniye saniye izleyen gözetmenler, yorum yapıp, bunları karara bağlayan kurul üyeleri bu ikisi arasındaki farkı anlayamıyor olsalar gerek ki, tüm markalar külliyen" mozaikleniyor. Yani televizyon kanalları "bir kazaya kurban gitmemek için" önlerine çıkan her markayı, logoyu, etiketi "ne olur, ne olmaz" diyerek kapatıyorlar. İşin ilginç tarafı, bu uygulama, markaları daha dikkat çekici hale getiriyor. Normalde dikkat bile etmeyeceğiniz bir logo kapatıldığında tüm dikkatleri üzerine odaklıyor. Mozaikleme nedeniyle tam göremeseniz bile markayı çıkartabiliyorsunuz ya da geriye dönük çağrışımla anımsıyorsunuz. Bakalım ekranlarımızı insanlığın ilk çağlarına götüren "Mozaik Taş Devri" ne zaman sona erecek?