  |
|
G.O.R.A.'nın maharetli elleri
G.O.R.A.'nın yönetmeni Ömer Faruk Sorok, dünya efendisi ve dibine kadar tevazu sahibi bir arkadaşımdır... Zaten filmle ilgili onca gürültünün koptuğu bir dönemde ortalıkta pek fazla görünmemesi de bunun kanıtı... Ama o, bu tavrından son derece hoşnut.. Oysa, başta Cem Yılmaz olmak üzere G.O.R.A.'nın yapım, yönetim ve çekim kurmayları da biliyor ve kabul ediyor ki, Ömer Faruk, filmin bu aşamaya gelmesinde "sabır taşı" misali bir direnç göstermiş, hem filmin bitirilmesinde hem de "binlerce" bürokratik engeli aşıp gösterime girmesinde, "insane gücü ötesi"nde bir çaba sarf etmiştir... Yazılıp duruyor, çekimi zaten ayrı bir "deney" ve "risk" taşıyan, 40 derece Antalya sıcağında on binlerce zorluğa göğüs gerilerek başlanan G.O.R.A., üstüne üstlük çekimin orta yerinde malum nedenlerle bütçe sıkıntısı yaşayınca, Ömer Faruk, yılların dostluklarını, elde avuçtakileri ve daha pek çok şeyi devreye sokup filmi tamamlamış ve iş, "ince ayar"a, yani görsel efektlere kalmıştı.. Bir de tabii ki "mevzuat hazretleri"ne! Neyse, sonunda G.O.R.A. tamamlandı ve ortaya beklentisi zirvede bir sinema filmi çıktı ya, Ömer Faruk'a da, Cem Yılmaz kardeşe de, BKM'ye ve tüm "G.O.R.A. gönüllüleri"ne de geçmiş ve hayırlı olsun diyelim, sadede gelelim.. Hafta başında, Ömer'le oturduk, muhabbet tazeledik... Heyecan ve adrenalin doruğunda ama "onca sıkıntı boşa çıkmadı" diyor.. Mutlu hem de çok mutlu Ömer Faruk... "Biz pası verdik, şimdi sıra seyircide" diyerek iddiasını ortaya koyuyor... Bir de, fragmanlarda da birkaç örneğini gördüğümüz görsel efektlerin tamamen Türkiye'de, bizim teknisyenlerce yapılıyor olmasının gururunu taşıdığını söylüyor... "Nasıl yani?" diyorum: Hani Amerika'larda, İngiltere'lerde yapılacaktı, burada mümkün değildi? Meğer mümkünmüş, reklamcılığımızın son yıllardaki teknik gelişimi sinemaya da yansımış ve G.O.R.A.'nın bütün "sanal operasyonu" ülkemizdeki maharetli ellerce ve maharetli aletlerle tamamlanmış... Mesela, ışın kılıçları, gezegen, kutsal oda, ışıklar, uzay gemilerinin inmesi çıkması, kaçma-kovalamacalar, düğün sahnesinde, onlarca ışın kılıcının altından geçen gelinle damat, Cem Yılmaz'ın "Matrixvari ışınlanması ve daha pek çok "StarWars" tarzı sahne, Ömer Faruk ve sanal ekibinin üç aylık çalışması sonucu ve "kendine özgü" halledilmiş... Ömer, çok hoş bir tanımlama yapıyor: filme güldürüyoruz ama ama kendimize güldürmeyeceğiz! Öyle ki diyalogları yani komik unsurları çıkardığınızda ciddi bir bilimkurgu filmi diyebiliriz! Doğrusu çok unutlandım Ömer'in anlattıklarından ve zaten adı mütevazı yönetmene çıkmış arkadaşımın ipi göğüsleyeceğine inanıyorum... Haa, bu arada, kimi nedenlerle G.O.R.A.'yı izleyen İngiliz ve Fransız sinema teknisyenleri de "tebrik" niyetine Ömer'in elini sıkmışlar, görsel efektleri "muazzam" bulmuşlar... Haydi rasgele... Hem G.O.R.A. hem de sinema için..
|