Milli Eğitim Bakanlığı ve TEMA işbirliği kapsamında Malatya'daki öğretmenlere ekolojik okur yazarlık seminerleri devam ediyor. Öğretmenevi'nde yapılan seminerde konuşan Ekoloji Okur Yazar Eğitmeni Özlem İlleez, Ekolojik Okur Yazarlık Eğitimi'nin 19 Ocak 2011 tarihinde Milli Eğitim Bakanlığı Hizmet İçi Eğitim Başkanlığı ve TEMA Vakfı arasında imzalanan protokol gereği uygulandığını hatırlattı. İlleez, projenin amacının doğanın ilkelerini ve sınırlarını bilen, doğayla uyumlu yaşamayı ilke edinmiş nesiller için öğretmenlerin ekolojik okur yazarlığını güçlendirmek olduğunu belirtti. İlleez, yeryüzünde hayatı mümkün kılan doğal süreçleri anlamaya ekolojik okur yazarlık denildiğini söyledi. İlleez, fen bilimleri okur yazarlığı çerçeve tanımından yola çıkarak ekolojik okur yazarlık kavramını doğaya yönelik bilgi, beceri, tutum, değer ve anlayış sergilenmesi olarak tanımlandığını belirterek, 'Doğanın ilkelerini ve sınırlarını bilen, doğayla uyumlu yaşamayı ilke edinmiş kişiye ekolojik okur yazar denir. Ekolojik okur yazar, çevre bilimi ile ilgili verilere ulaşır, bu verileri kullanır ve yeni bilgiler üretilmesine olanak sağlar. Ekolojik okur yazarlık, bireyde doğa bilinci oluşmasını sağlar, doğanın kanunlarını öğrenir ve bu doğrultuda doğayla iletişim kurar. Birey çevre sorunlarına karşı duyarlı olur ve çözümler arar' şeklinde konuştu.
Ekolojinin temel ilkeleri doğrultusunda doğada her şey birbirine bağlı olduğunu, bir yere gittiğini, hiçbir şeyin sonsuz olmadığını ve doğanın en iyisini bildiğini belirten İlleez, günlük davranışların, tükettim alışkanlıkları ve satın alınan her ürünün ekosisteme bir etkisi olduğunu hatırlattı. İlleez, 'İçinde bulunduğunuz bu sistemi, yaşadığımız yeri ne kadar tanıyoruz. Kuzey neresi? Gün batımı ne zaman? İçtiğimiz suyun yağmurdan musluğa kadar geçirdiği yol? Sifona bastığınızda katı atıklar nereye gidiyor? Atık suya ne oluyor? Deniz seviyesinden ne kadar yukarıdayız veya alçaktayız? Bu tür soruları daha da uzatabiliriz' ifadelerini kullandı.