Ben aslında 4 Ekim'de Ankara'daki konsere gidecektim. Hastaneye gittim, onun yerine.. İstanbul'daki konseri, sevgili dostum Ali Kocatepe izledi.. Ondan rica ettim, "Yazar mısın" diye.. Yazdı..
İşte Atatürk'ün 1934 Meclis Açış Nutku'nda istediği konser ve işte Ali'nin yazısı!.
***
Atatürk, "İşte bu!" diyecekti hayatta olup da konseri izleseydi. Ve eminim şöyle devam edecekti: "Özde ulusal, yöntem ve teknik olarak çağdaş, nitelikte evrensel!."
Çarşamba gecesi avuçlarımızın alkışlamaktan kıpkırmızı olduğu bir konserdeydik.
Sahnede Limak Filarmoni Orkestrası, orkestra şefi Rengim Gökmen ve her şarkıyı muhteşem yorumlayan, hayranı olduğum dünya çapındaki tenorumuz Murat Karahan...
Karahan, Limak Filarmoni Orkestrasının kurucusu ve sanat yönetmeni. Altı yıl kadar önce hayalini kurmaya başladığı orkestrayla, ilk projesi "
Zeki Müren Şarkıları"nı Ankara'da başlatıp, İstanbul'da tekrarladılar.
Konser
Zeki Müren bestesi "Şimdi Uzaklardasın" ile başladı. Müren'in en popüler şarkısıyla. Konser boyunca beş Zeki Müren şarkısı (Manolya / Rüzgârlara Kapılmış / Bir Demet Yasemen / Zehretme / Gözlerinin İçine) daha dinledik.
Diğerleri Zeki Müren'in de yorumlamış olduğu başka bestecilerin eserleriydi.
Birinci bölüm Müren'in Türkçe sözlerini yazdığı (Yasemenler Solmadan Gel)'in orijinali Napoliten klasiği "Torna A Surriento" ile kapandı.
Her iki bölümde de birer kez sahne arkasına geçen Karahan orkestraya enstrümantal olarak yorumladıkları dört eser için zaman ayırmıştı. "Şehnaz Longa", "Katibim", Nihavent Longa" ve "Kürdili Hicazkar Longa"yı orkestradan dinledik. Tüm salonun alkışları eşliğinde..
Yıldırım Gürses'in "Elveda Gençliğim", Mustafa Seyran'ın "Elbet Bir Gün Buluşacağız", Teoman Alpay-Hikmet Münir Ebcioğlu'nun "Gökyüzünde Yalnız Gezen Yıldızlar", Selahattin Altınbaş-Turgut Yarkent'in "Duydum ki Unutmuşsun", Şekip Ayhan Özışık-Sadık Şendil'in "Senede Bir Gün", Mehmet Ilgın-Cengizhan Altuntaş'ın "Ağlama Değmez Hayat", özel istek üzerine repertuvara alınan Selami Şahin-Ülkü Aker eseri "Gitme Sana Muhtacım"
Murat Karahan yorumuyla bambaşka bir lezzet verdiler...
Çukurova Devlet Senfoni Orkestrasından
Yusuf Yalçın gecenin perde arkasındaki kahramanıydı. 34 yaşındaki sanatçı tüm şarkıların düzenlemesini yapmış ve eserleri filarmoni orkestrasına göre çok seslendirerek Atatürk'ün işaret ettiği hedefe götürmüştü.
Hacı Arif Bey'in "Olmaz İlaç"ını, Yusuf Nalkesen-Orhan Seyfi Orhon'un "Veda Busesi"ni iki bin izleyici nefesini tutarak dinledi.
Atatürk'ün 1 Kasım 1934'te Türkiye Büyük Millet Meclisi'nde yaptığı konuşmadan yola çıkarak 1974'te "40 Yıl Sonra" adlı bir
Modern Folk Üçlüsü albümü yapmıştık. Hıncal Uluç grubun menajeri ben de albümün prodüktörüydüm.
Büyük önder, "Bir ulusun yeni değişikliğinde ölçü, musikide değişikliği kavrayabilmesidir. Bugün dinletmeye yeltenilen musiki yüz ağartacak değerde olmaktan uzaktır. Ulusal, ince duyguları, düşünceleri anlatan yüksek deyişleri toplamak, onları genel son musiki kurallarına göre işlemek gerekir.
Ancak bu sayede, Türk ulusal musikisi yükselebilir, evrensel musikide yerini alabilir" diyordu yaptığı o konuşmada.
1974'te "40 Yıl Sonra" adlı çok sesli öncü albümü hazırlarken Modern Folk Üçlüsü'ne orkestra düzenlemeleriyle
Attila Özdemiroğlu ve
Şanar Yurdatapan, vokal aranjmanlarıyla
Doğan Canku destek vermişti...
Murat Karahan'ın konserinde tüm emek verenler çıtayı daha da yükselttiler. 60 kişilik Limak Filarmoni Orkestrasını, orkestra koordinatörü
Emel Özer'i, aranjör
Yusuf Yalçın'ı ve şef
Rengim Gökmen'i ve de her eseri kusursuz yorumlayan
Murat Karahan'ı bu süper prodüksiyonla şimdi diğer şehirlerde de dinleme zamanı. Yolları açık olsun...