"30'U aşkın ülkede 250'ye yakın mağazası olan İkea'nın geniş ürün yelpazesinin yanı sıra bu kadar talep gören bir marka olduğunu da göz önünde bulundurduğumuzda, maalesef katalog dağıtım dönemlerinde fazla talepten dolayı bazı sıkıntılar yaşıyoruz" diyor, İkea'nın Türkiye sorumlularından Ed de Bont ve Gülderen Sincer ortak mektuplarında..
"Sorunun kaynağı, stok problemi" diyorlar. Doğrudur. Ama stok da bir maliyet yaratıyor. Ucuz satan tüm mağazalarda tasarruf amacıyla stok ya hiç yoktur, ya da böyle sorunludur. Mesele sorunu müşteriye yansıtmamak..
Yanıt fevkalade kibar yazılmış.
Personelle ilgili şikâyetlere hak veriliyor, yanlış bilgi verenler adına özür dileniyor. Çalışma saatlerinin yüzde 3'ünün eğitime ayrıldığı, eleştirilerimiz üzerine, bazı elemanların yeniden eğitime alındığı anlatılıyor.
"İkea olarak her zaman kendini geliştiren, müşterisine değer veren, dinleyen ve çözüm getirmeye çalışan bir yönetim anlayışımız var. Eleştirileriniz bizim için çok değerli bir geri dönüştür. Gerekli uyarılar yapılmış, önlemler alınmıştır. Tekrar yaşanmaması, olabilen hataların düzeltilmesi bizler için çok önemli hedeflerdir" cümlesi hoş. Ne derece işlediğinin denetçisi İkea müşterisi siz okurlar olacaksınız.
Şikâyetlerinizi önce İkea'ya, sonra, sonuçları ile bana yazmanızı diliyorum.