Türkiye'nin en iyi haber sitesi
HINCAL'IN YERİ HINCAL ULUÇ

Biri çarpıcı, biri hoş iki film..

PAL Sletaune için "Dünya sinemasında son yıllarda çarpıcı çıkışları ile tanınan bir Norveçli yönetmen" diyor, işin uzmanları.. Ne demek istediklerini Kapı Komşusu adlı filmi izlerken anladım. İskandinav sinemasının çarpıcı örneklerinden biri gerçekten..
Şizofrenik bir delikanlı.. Sevgilisi onu terk edince iyice yıkılır. Bu sırada apartmanda kapı komşu dairede oturan iki genç kızla tanışır.. Ondan sonra da başına gelmedik kalmaz..
Aslında dikkatli izlediğinizde, bu gerilimin sürpriz sonuna, yönetmenin sizi verdiği ipuçları ile adım adım yaklaştırdığını da fark ediyorsunuz..
Filmin en çarpıcı iki sahnesinden biri finali..
Öteki de, delikanlı ile komşu kızın birbirlerini yumruklayarak, burunlarını kırıp, suratlarını dağıtarak, kan revan içindeki sevişmeleri..
Değişik sinemaları, değişik filmleri merak edenler için bire bir..
Sinemada altı kişiydik, film başlarken. Biz dört.. Önümüzde de bir çift.. Onlar daha yarısına gelmeden kaçtılar..
İkinci filmime gelince.. Kevin Costner'ı severim ben.. Maddi manevi dünyanın damında iken onu her anlamda iflasa götüren kendi filmleri Su Dünyası ve Postacı'yı bile sevdim.. Sevmediğim, gariptir, ona ödüller kazandıran Kurtlarla Dans oldu..
Bu defa da Kevin için gittim, Öfkeli Aşıklar'a.. Ama gerçekten sürpriz müthiş bir Joan Allen buldum. Kadın, yaygın deyimle oynamıyor, yaşıyor.
Joan terk edilmiş bir kadın.. Kocası onu dört kızı ile ortada bırakmış, İsveçli sekreteri ile İsveç'e kaçmış..
Kevin terk edilmiş bir erkek.. Onu terk eden de spor.. Ünlü bir beyzbolcu iken, dünya ona taparken, şimdi yerel bir radyoda DJ'lik yaparak yaşamaya çalışıyor.
İki terk edilmişin de sarıldıkları ortak dost (!) alkol..
Benzerlikleri de burada bitiyor. Onun ötesinde tam zıt iki karakter var. Kadın herkese ve her şeye kızıyor.. Hayata öyle bir öfke ile bakıyor ki.. Erkekse buz.. Hiç ama, hiçbir şey onu kızdırmıyor.. Öylesine boş vermiş bir yaşamı var, anlatılmaz..
Bu ikisini bir araya getiren film, çaktırmadan bir öfke analizi yapıyor..
"Çoğu zarar, tamam.. Ama hiç olmayışı da zarar" demeye getiriyor..
Yer yer çok hoş, yer yer çok duygusal, romantik sahneleri var.
Biz keyifle izledik..

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA