Otomobil üreticisi markalar, teknoloji devi şirketlerle hem işbirliği yapıyor hem de yapay zeka, makine öğrenimi, nesnelerin interneti, büyük veri gibi teknolojileri kullanarak sürüş güvenliği ve sürücüsüz otomobiller konusunda yenilikçi adımlar atıyor.
Volvo, 2021'de, hız sınırlamaları, sürüş güvenliği ve sürücüsüz otomobillerle ilgili neler planladığını İsveç'in Göteborg şehrinde, dünyanın birçok ülkesinden gelen 80 civarında gazeteciye açıkladı. Sürücülerin uykusuzluk veya farklı sebeple yaşadığı dikkat dağınıklığı, alkollü araç kullanımı gibi sebeplerle Volvo Cars, çeşitli güvenlik önlemleri alıyor. 2020'de yeni nesil otomobillerinde ölümlü kaza yaşanmama hedefi koyan şirket, bu doğrultuda alkollü otomobil kullanımı ve dikkat dağınıklığı konularıyla ilgili yeni adımlar atıyor.
SÜRÜCÜ KAMERA İLE İZLENİYOR
NHTSA'nın rakamları, 2017'de Amerika Birleşik Devletleri'nde, tüm ölümlü trafik kazalarının neredeyse yüzde 30'una alkollü sürücülerin neden olduğunu gösteriyor. Sürücüyü izlerken kullanılan videolar asla depolanmıyor veya dışarıda kayıt edilmiyor.
Volvo, sürücü müdahalelerini ise bir kaç yolla yapılıyor: Otomobilin hızını sınırlandırmak, Volvo on Call yardım servisini devreye sokmak ve son olarak da otomobili aktif olarak yavaşlatıp güvenli bir şekilde park etmek. Bu tür davranışlara örnek olarak, direksiyona uzun süre boyunca sürücünün müdahalesinin olmaması, sürücünün gözlerinin uzun süre boyunca kapalı veya yolun dışına bakıyor olması ve ayrıca yoğun şerit ihlalleri ve aşırı yavaş reaksiyon süreleri gösterilebiliyor. Bu kararı verirken de teknolojiden faydalanıyor.
180 KM HIZ SINIRI
Tüm Volvo otomobillere kameraların tanıtılması, 2020'lerin başlarında Volvo'nun yeni nesil ölçeklendirilebilir araç platformu (SPA2) ile başlayacak. Kameraların adedi ve iç mekânda konumlandırılması ile ilgili detaylar sonraki aşamalarda belirlenecek.
Şirket süratli otomobil kullanmanın tehlikeleri hakkında güçlü bir mesaj vermek için, 2021 model yılından itibaren tüm otomobillerinde en yüksek hızı 180 km/saat ile sınırlamayı planlıyor.
Volvo, sürüş kültürü konusunda yeni sınırlamaları tartışmaya açmak istiyor. Bu durumu öncülük yaparak markanın bir duruşu olmasını sağlıyor. Hem hız sınırı hem de otomobil içi kameraların kurulumu, otomobil üreticilerinin sürücü davranışlarını daha iyi destekleyerek sıfır ölümlü trafik kazasına ulaşmak için nasıl aktif sorumluluk alabileceklerini gösteriyor.
180 km ile kaza yaparsanız ne olur?
VALELERE HIZ SINIRI GELİYOR
Volvo, kullanıcılarının kendileri, aile bireyleri, arkadaşları hatta vale hizmeti verenler için otomobillerine hız sınırı koymalarına izin veren Care Key uygulamasını da tanıttı. Care Key, 2021 yılından itibaren tüm Volvo modellerinde standart olarak yer alacak. Care Key, Volvo sürücülerinin otomobillerini, diğer aile üyelerine veya daha yeni ehliyet almış gençler gibi deneyimsiz sürücülere ödünç vermeden önce, otomobilin üst hız limitine sınır koyabilmelerini sağlıyor.
OTOMOBİL SATMAK YERİNE ABONELİĞE DÖNÜŞEBİLİR
Tüketici davranışlarındaki değişimi yakından izlediklerini belirten Volvo Cars'ın CEO'su Hakan Samuelsson, şirketin gelecek 10 yılda nasıl değişeceğine ilişkin sorularımızı yanıtladı. Şirketin tepe noktasındaki yöneticinin açıklamalarının başlıkları şöyle:
"Otomobil üreticilerinin trafikte güvenliği artırma konusunda sorumlu olduklarına inanıyoruz. Müşterilere sadece güvenlik değil, sigorta konusunda finansal fayda da sunuyoruz. Volvo kullanıcılarına özel ve çok daha avantajlı sigortalar sunabilmek için birçok pazarda sigorta şirketleri ile görüşmelere davet ediyoruz. Eğer teknoloji sayesinde daha iyi davranışları teşvik edip, destekler ve böylelikle sürücülerin sorunlardan uzak kalmalarına yardımcı olabilirsek, mantıksal olarak bu durumun sigorta primleri üzerinde de olumlu bir etkisi olması gerekir. Otomobilleri satın alanlardan çok kiralayanlar olabilir. Bu konuda yeni kullanım alışkanlıklarını da yakından takip ediyoruz."
60 YILLIK GÜVENLİK VERİLERİNİ AÇIYOR
Tam 60 yıl önce 3 noktalı emniyet kemeri buluşunu sürücü ve yolcu güvenliği için tüm endüstrinin kullanımına açan Volvo, şimdi de 40 yıllık tüm kaza verilerini paylaşıyor. Böylece büyük veri yoluyla çözüm geliştiren endüstrinin tüm oyuncularına dev bir arşiv açıyor. Yolların herkes için daha güvenli olması amacıyla, merkezi bir dijital kütüphane üzerinden güvenlikle ilgili bilgi birikimini kolaylıkla erişilebilir hale getiren şirket, tüm otomobil endüstrisini de bunu kullanmaya davet ediyor. Project E.V.A., otomobil güvenliği konusundaki 60 yıllık araştırmaların dünya ile paylaşılmaya hazır olduğunu açıklıyor, ancak aynı zamanda bunun otomobil güvenliği gelişimi konusunda eşitsizlikle ilgili temel bir sorun olduğunun da altını çiziyor.
SAATTE 80 KM HIZLA ÇARPIŞMA TESTİ
Çarpışma testleri normalde saatte 60 km hızla gerçekleşirken, Volvo saatte 80 km hıza çıkarak canlı şekilde gazetecilere izlettirdi.
Volvo Cars, bu çalışmalara ve kendi kaza verilerine dayanarak, kazaları daha iyi anlamak, hem erkek hem de kadınları eşit şekilde korumaya yardımcı olan güvenlik teknolojileri geliştirmek için sanal çarpışma testi mankenleri yaratıyor.
Volvo Cars'ın araştırma verileri, geçtiğimiz günlerde, kazalarda cinsiyet ve kilodan bağımsız olarak, omurganın alt bölümü ya da belle ilgili sorunlar olduğunu gösterdi. Kazalarda koruyucu önlem için enerji emici koltuklar önem kazandı.