Türkiye'de daha fazla kadının, girişimcinin, küçük ve ortaboy işletmenin elektronik ticarete atılmasını ve ihracat coğrafyasının büyümesini sağlayan Iyzico girişimi, şimdi tüketiciye yönelik Iyzico alışveriş uygulamasıyla yeni bir dönemi başlatıyor.
SÜREÇ ŞEFFAF OLACAK
Tüketiciye yönelik yeni arayüzün tanıtımında konuşan Iyzico Kurucu Ortağı ve İcra Kurulu Başkanı Barbaros Özbuğutu, geldikleri yeni aşamayı şöyle anlattı: "Şimdiye kadar hizmet verdiğimiz 29 bin işletmeyi internette alışveriş altyapısı sunarken, onları dinledik ve aynı gün içinde satışa başlamalarını sağladık. İşte bu hassasiyete tüketiciye yönelik hizmetimizde devam edeceğiz. Tüketicileri dinleyip tüm süreci daha şeffaf hale getireceğiz. İnternette alışveriş konusunda tüketicinin en büyük sorunu güven konusuydu. Bunu çözmek için çaba harcadık. Korumalı alışveriş sürecini 17 bin işletmeye taşıdık. İnternette alışverişte güvenli elçi olacağız."
İHRACATI ARTIRDIK
Pek çok küçük ve ortaboy işletmenin ihracat yapmasını sağladıklarını ifade eden Barbaros Özbuğutu, Iyzico kullanmaya başladıktan sonra işletmelerin gelirlerini ortalama 3.5 kat artırdıklarını ifade etti. Iyzico ile çalışmaya başlayan işletmelerin satışlarındaki artışın dikkat çekici seviyede olduğunun altını çizen Özbuğutu, "Biz güvenli alışveriş için her süreci dikkatlice takip ettik. En çok şikayet edilen noktalarda çözüm üretmeye gayret ettik. Kargo sürecini tamamen şeffaflaştırdık. Kargo şirketlerine sorunlu bölgeler konusunda bilgi verebiliyoruz. Böylece en iyi deneyimi yaşatacak önlemleri sürekli kılmaya gayret ediyoruz. İnternette güvenli alışveriş konusundaki ihtiyacı gidererek büyümeye katkı sağlayacağımızı düşünüyoruz" ifadelerini kullandı.
5 YILDA 1 MİLYAR $'LIK E-İHRACAT HEDEFİ
YENİ mobil alış veriş uygulaması iyzico'yu Zihni karekteriyle tanıtan Özbuğutu iyzico'nun bölge ekonomisine destek sağladığını anlattı: "Türkiye genelinde e-ihracat yapan tüm şirketlerin menzil ortalaması 3 bin 355 km iken yüzde 58'lik bir artış yaratarak bu menzili 5 bin 292 km'ye çıkardık. 5 yıl içerisinde tam 1 milyar dolarlık bir e- ihracat hacmine ulaşabileceğimizi öngörüyoruz."
KANDIRILMA ENDIŞESİ YOK
İNTERNETTEN alışveriş konusunda en büyük çekincenin kandırılma korkusu olduğunun altını çizen Barbaros Özbuğutu, "Tek arayüzden tam kontrol sunduğumuz uygulamada tüketici odaklı bir çalışma yaptık. Mobil uygulamayla kontrol tüketiciye geçiyor. Tüketici, 17 bin korumalı alışveriş noktasından hizmet alabiliyor. Tüketiciler istedikleri anda ürünle ilgili anlık destek alabiliyor. Yani A'dan Z'ye alışveriş deneyiminin mutlu bir şekilde yapılmasını istiyoruz. Bu konuda işletmelerle işbirliği yapıyoruz" diye konuştu.