Yarından itibaren Rusya'da başlayacak olan FIFA Dünya Kupası heyecanı Türkiye'de de milyonlarca izleyiciyi ekran karşısına toplayacak. Her kupa organizasyonu öncesi akıllı televizyon dünyasının yeni teknolojilerle tanışmasına tanık olduk. Türk Milli Takımı finallere kalmasa bile, Rusya'daki maçların 4K teknolojisiyle yayınlanması televizyonlarda da güncellemeye sebep olacak. 4K yayınları izlemek için sadece 4K (Ultra HD) televizyona değil, 4K yayınları alacak dijital kutuya da sahip olmalısınız. Kullandığınız uydu ve internet servisinin de 4K uyumlu olması şart. Televizyonda sınırlı bütçeler için 5 bin TL, sınırsız bütçeler için 30 bin TL'nin üstünde fiyata sahip ürünler bulunuyor. Televizyondan daha büyük ekran isteyenler için ise çok sayıda olmasa da 4K uyumlu projeksiyonlar da var. Eğer yayınlarınız hazırsa, akıllı televizyonlar arasından seçim yapmak zor değil. Ekran boyutu, çözünürlüğü ve teknolojisi, tasarımı ve yetenekleri kararda etkili unsurlar arasında yer alıyor.
TELEVİZYONUN BOYUTU ÖNEMLİ
Televizyonlar evin merkezine yerleştikçe, çözünürlüğü ve yetenekleri arttıkça boyutları da büyümeye devam etti. Boyuta karar verirken dev televizyonların arasında değil, evinizde duracağı yere karar verdikten sonra ölçü almanızda fayda var. Yani televizyon için evinizde ayırdığınız yerin uyumlu olup olmadığına karar verin. 65 inç televizyonlara olan ilgi 4K çözünürlükle birlikte arttı. Ancak eviniz uygunsa minimum 55 inç televizyon, eğer kavisli ekransa 65 inç televizyon yerinde bir karar olacak.
HD TELEVİZYONDAN AKILLIYA
Türkiye'nin yarı finale yükseldiği 2002 Dünya Kupası, televizyonlarda HD kelimesinin en çok duyulduğu yıl oldu. Yüksek Çözünürlük (High Definition) kısaltması HD Ready izlemeye hazır televizyon kelimesini duyduk. Bir tür pazarlama hilesiydi. Üstelik bu hileler sonra hiç durmadı. Yayınları uzun süre standart çözünürlükte olsa bile, televizyonları HD yapma konusunda futbol turnuvaları üreticilerin motivasyonunu artırdı. Türkiye'nin Avrupa Şampiyonası'na katıldığı 2008'de HD kelimesinin yanına 'akıllı' kelimesi eklendi. O güne kadar kutularla internete bağlanan televizyonlar kendinden akıllı olmaya başladı. Üstelik USB girişler ve HDMI bağlantılar hayatımıza girmeye başladı. Aradan geçen 10 yılda hayatımıza 3D yani 3 boyutlu televizyon teknolojileri, LED TV, OLED, QLED gibi farklı televizyon türleri girdi. Ancak en önemlisi televizyonlar ihtiyaç ve kullanıma göre kişiselleşmeye başladı. Yayına bağlı değil, "istediğin zaman izle" kuralı standart haline geldi. Son olarak istediğin cihazla konuşan eğlencenin merkezi haline gelen televizyonlar dikkat çekmeye başladı.
YERLİLER İTHALE GÖRE DAHA AVANTAJLI
Akıllı ve 4K televizyonlar konusunda yerli markaların, kurulum ve kalite açısından rakiplerinden aşağı kalır yanı yok. Panelleri üretenlerden daha hızlı bir şekilde yeni teknolojileri ve birlikte çalışma yeteneklerini televizyonlara entegre eden Arçelik ve Vestel, küresel rakiplerinin fiyatları aşağıya çekmesine sebep oluyor. Yerel üreticiler lüks tüketim vergilerine rağmen güçlü
ÇALIŞMA YETENEĞİNE DİKKAT EDİLMESİ ŞART
Televizyon alırken sadece 4K çözünürlük ve boyut değil, HDMI ve USB girişler, kablosuz bağlantı ve canlı yayını kaydetme, durdurup devam ettirme yetenekleri de öne çıkıyor. Ayrıca kullanılan telefon, tablet ve bilgisayarlarla çalışma yeteneği de televizyon seçmede önemli etkenler arasında bulunuyor. Maçlar gündüz yayınlandığı için kontras ve çözünürlükte yeterli olmayan televizyonlar sizi zorlayabilir.
EN PAHALI VE GÖSTERİŞLİ TELEVİZYON
LG'nin OLED teknolojisiyle ürettiği özel 165 ekran W serisi neredeyse duvara yapıştırılıyor ve 30 bin TL'nin üstünde etiket fiyatına sahip. Samsung'un Frame serisi 4K televizyonları da yine tablo gibi kullanılacak tasarıma sahip.
EN EKONOMİK TELEVİZYON
Arçelik'in sahip olduğu Grundig markası 5 bin TL civarına çektiği 165 ekran 4K televizyonlar için en ekonomik seçeneği oluşturuyor. Vestel de aynı boyutta 5 bin TL civarında vitrine çıkardığı 4K televizyonla tüketicilere en uygun seçeneği sunuyor.
TECRÜBE VE FARKLI AMBİANS
Sony, TV üreticisi olarak ince çerçeveli, akıllı LED ile karşımıza çıkıyor. Aynı şekilde Philips Uzakdoğu'ya taşınsa bile, çevresini renklendiren ve ambiansı artıran akıllı TV'lerle tüketicinin aklını çeliyor.