Türkiye'nin en iyi haber sitesi
TİMUR SIRT

Bilgisayarcıdan mobilde markaya

Yaklaşık 26 yıl önce Yıldız Teknik Üniversiteli 3 öğrencinin kurduğu bilgisayar markası olarak doğan Casper, 3 yılda akıllı telefon şirketine dönüştü. 2017 yılında 720 milyon TL’lik cirosunun yüzde 52’si artık akıllı telefonlardan oluşuyor

Teknoloji sayfalarının ve teknoloji haber sitelerinin önemli bölümünü özellikle son 10 yıldır akıllı telefonlar oluşturuyor. Medyadaki dönüşümün kaynağı mobil dönüşüm ve internet. Daha önce bilgisayar markası olarak tanıdığımız teknoloji şirketleri de şimdi akıllı telefon markasına dönüştü.
Yıldız Teknik Üniversitesi mezunu 3 arkadaşın kurduğu bilgisayar markası Casper, 3 yıl önce giriş yaptığı akıllı telefon pazarında küllerinden doğuyor. 1994 ve 2001'deki ekonomik krizlerde Casper markasını büyüterek çıkan şirket şimdi de Türkiye'de bilişim ve telekomünikasyon alanında adet bazında küçülürken, ciro bazında büyümeye devam etti. Şirket, 2017 yılında cirosunu bir önceki yıla göre yüzde 40 gibi yüksek bir oranda artırarak 720 milyon liraya çıkardı.

MÜKEMMELCİ DÖNÜŞÜM
Casper Kurucu Ortağı ve Yönetim Kurulu Üyesi Yalçın Yıldırım, bu dönüşümün arkasındaki sırrı şöyle anlatıyor: "3 yıl önce mükemmel, ürün, dağıtım ve servis diyerek yola çıktık. 3'üncü yılın sonunda amaçladığımız hedefe erken bile ulaştık.
2016'da 25 yılı tamamladık.
Şirketin daha çok çeyrek asır kurumsal yapıda devam etmesi için servis, ürün ve dağıtım kanalında önemli yatırımlar yaptık.
Şimdi gelecek ikinci 25 yıla daha güvenle bakıyoruz." 2016 yılında Türkiye'de 12 milyon 550 bin adet telefon satıldığını, bu yıl ise bunun 11 milyon 810 bin adede gerilediğini belirten Yalçın Yıldırım, akıllı telefon pazarında aldıkları payı 2020 yılında yüzde 15'e çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.
Şirketin 3 yılda gelirinin yüzde 52'sinin akıllı telefondan oluşmasından nasıl etkilendiğini ise şirketin deneyimli CEO'su Charlotte Lamprecht şöyle tanımladı: "Mobil telefon pazarında hızlı olmak zorundasınız.
Biz akıllı telefonlarda hızlı olmayı, tüketici beklentilerine uygun olarak yeni tasarımlara ve fiyat performans beklentisini üst seviyeye taşıdık. 1000 TL'nin altındaki ölümcül pazar yerine markanın karşılığı olan yatırımı yaparak 2 bin TL civarına çekmeye çalıştık.
Gelecek yıl bu rakam 2 bin 500 ile 3 bin TL civarını bulacak."

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA