Türkiye'nin telekom ve finans alanındaki iki dev kuruluşu Türk Telekom ve İş Bankası girişim programı mezunlarını vermeye devam ediyor. Finans ve Telekom alanında değil, farklı konulardaki tüm girişimlere destek olan iki kurum Kolektif House çatısı altında girişimlere destek oluyor. İş Bankası ana destekçisi olduğu Workup programını Kolektif House yönetiminde devam ettiriyor. Türk Telekom da Pilot programının yöneticilerini ve girişimlere mentorluk hizmetini Kolektif House çatısı altında yürütüyor. Acımasız rekabet dünyasına hazırlanan girişimlere can suyu veren hızlandırma programları yeni girişimcileri mezun etmeye başladı.
PAZAR BULUYORLAR
Workup programında gönüllü mentorluk yaparken tanıştığım pek çok girişim büyük heyecanla projelerine odaklanıyor. Kolektif House Levent bünyesinde Ömer Erkmen baş mentorluğunu yaparken, girişimlere yatırımlar yapan ve hızlandırıcı destekler veren Hackquarters ekibinin koordinasyonu ile yürütülüyor. Her girişimin nasıl bir değişim yaşadığını gözlemlemek programın yarattığı etkiyi görmek için yeterli. Program, teknolojik iş fikri ya da erken aşama girişimi olan girişimcileri ihtiyaç duydukları alanda destekleyerek iş fikirlerini geliştirmeye ve işlerini büyütmelerine yardımcı oluyor. İş Bankası ve Türk Telekom girişimlerin müşteri bulmalarına destek olurken, iş ortaklarını da girişimlerin ürün ve servislerini kullanması için destekliyor.
DEVLER İŞİ BÜYÜTÜYOR
Türk Telekom Pilot girişim destek programında sağlıktan lojistik sektörüne farklı alanlarda odaklanan girişimlere destek oluyor. Şirketin girişim ruhunun bağımsız kalmasına özen gösteriyor. Artırılmış gerçeklik alanında çalışan Visar, kişisel fizik tedavi asistanı olarak hastalar ve doktorları buluşturan Vexrob, büyük veri teknolojisinin kullanıldığı metin analitği platformu Artiwise, akıllı pazarlama otomasyonu sağlayan Frizbit ve filolar için dinamik rota optimizasyonu yapan Optiyol girişimleri önemli deneyim kazandı. Yine Workup programından mezun olan girişimler çok değişik bir deneyim elde etmiş oldu. Girişimlerin en başta hedefledikleri şeylerle sonra eline geçen deneyim çok farklı oldu. Programdan mezun olan girişimler ilk 1 ayı deneme, toplamda 6 ay süresince alanında uzman kişiler ve banka yöneticilerinden düzenli şekilde mentorluk desteği aldı.
'Girişimciliğe desteğimiz artacak'
Türk Telekom CEO'su Paul Doany girişimciliği desteklemeyi bir şirket kültürü haline getirdiklerini ifade ederek sözlerine şöyle devam etti: "Bugüne kadar birçok parlak girişimi destekleyerek ülke ekonomisine değer katan bir şirketin yöneticisi olmaktan gurur duyuyorum. Ülkemize katkı sağlayacak olan tüm girişimcilere bir müjde vermek isterim, şu anda kuruluş işlemleri devam eden 'Kurumsal Yatırım' şirketiyle Türk Telekom olarak girişimciliğe verdiğimiz desteği daha da artıracağız."
Filolar yolunu kolay bulacak
İstanbul gibi büyük şehirlerde en önemli şeylerden biri de anlık olarak trafik akışına göre doğru rotadan gitmek isteğin yere ulaşmak. Optiyol filo yönetimini dinamik ve düşük maliyetle işletmek isteyen kurumların ihtiyacını karşılıyor. Şirketlerin araçların atıl durumda kalmasını ve gün içinde doğru kullanım alışkanlıklarına sahip olmasını teşvik ediyor.
Mimari projelerden sanal gerçeğe
Workup programının ilginç projelerinden biri de Overstruct oldu. Mimarlık ofislerinin kullandıkları 2 boyutlu çizimlerin sanal gerçeklik platformuna daha önce olmadığı kadar kolay ve hızlı taşınmasını sağlıyor. Yazılımın son hale getirilmesi için geliştirme yapıyorlar. Açık Beta için ürün hazır duruma getirilirken, bir yandan da ilgi duyan yatırımcılar ile görüşüyorlar.
Yeni nesil eğitim teknolojisi
Türk Telekom Pilot 5'inci dönem mezunlarından eğitim teknolojileri platformu Nara EdTech sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik teknolojilerinin eğitim alanında kullanılabilmesini sağlıyor. Yeni nesil eğitim platformuyla artık deneyimleyerek öğrenmenin yolu açılıyor. Sonuçta eğitim konusundaki her yeni nesil çalışma geleceğe atılmış adım oluyor.
'Kendim yaptım dönemi bitti'
İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Yalçın Sezen, Workup Demo Day etkinliğinde yaptığı konuşmada, paylaşım ve platform ekonomilerine dikkat çekerek sözlerine şöyle devam etti: "Dijitalleşme ile birlikte iş yapma şekilleri de değişiyor. 'Her şeyi kendim yapacağım' dönemi çoktan bitti. Hem dijital çağa ayak uydurmak hem de kuruluş misyonumuza uygun olarak olağan bankacılık faaliyetleri yanında girişimleri desteklemek amacıyla Kolektif House'dayız. Girişimlere yatırımları sadece sermaye katkısı olarak görmüyoruz. Onlara pazarlarını büyütmesi için destek oluyoruz."
Evcil hayvanlar tok, insanlar sosyal...
Workup programında önemli gelişme kaydeden Banamama, evcil hayvan besleyenler için online mama & bakım ürünleri abonelik servisi ve yaşam platformu olarak başladı. İş Bankası kredi kartı sahiplerine özel kampanyanın da etkisiyle 21 farklı şehirden müşteri sayıları 2 katını aştı. Hayvan severlerin topluluklarına dahil olabilmesi için yeni çözümler denemeye devam ediyorlar. Askidamama. co adlı mama bağışı yapılabilen platformu hayata geçirdiler. Bu süreç içerisinde hem Google Launchpad'e katıldılar hem de Seedstarsworld İstanbul'da yer aldılar.
Fenomenlerin cilasını kazıyor!
İlk başladıklarında Boostfy ekibi, Instagram kullanıcılarının takipçi artırma hevesini gıdıklayan 'like' temelli ve SaaS (Software as a Service) modelli büyümeyi hedefliyordu. Program öncesindeki gelirlerinin yaklaşık 12 kat fazlasına ulaştı. Ancak asıl önemlisi gidecekleri doğru yönü buldular. Tüm dünyadan müşterilerini artırmaya devam eden girişim, artık kurumların sosyal medya projelerini doğru yönetebilecekleri araçları sağlamayı hedefliyor.