Girişimcilerin yetenekleri büyük veya küçük tüm şirketlerin, hatta daha fatura kesmemiş fikirlerin dijital ortamlardaki sorunlarına çözüm oluyor. Türkiye'nin en önemli mühendis birikimlerinin olduğu Netaş,1993 yılında Nortel'e satılmasından sonra daralan müşteri portfoyünün bedelini 2009 yılında ana şirketin iflas kurtarma başvurusundan sonra derin bir kriz yaşayarak ödedi. O dönemde çıkış yolu arayan şirketin dünyaca ünlü Wesley Clover teknoloji fonunun sahibi olan Kanadalı yatırımcı Sir Terrence H. Matthews ile tanışmasıyla farklı bir dünyaya adım atmasına sebep oldu. Türkiye'den dünyaya açılacak girişimlerin ortaya çıkmasını sağlayacak bu birliktelik, yetenekli gençlere yatırım yapılmasını sağladı. Yıllar önce atılan tohumlar şu anda 2 küresel girişim olmaya aday toplam 5 girişimin ortaya çıkmasında etkili oldu.
FİKİR DEĞİL İNSANA YATIRIM
Aslında günümüzde yeni fikir bulan değil, uygulamada ısrar eden insan fark yaratıyor. Bu anlayıştan yola çıktıklarını belirten Netaş İcra Kurulu Başkanı Müjdat Altay, yaşadıkları tecrübeyi anlatırken şunları söylüyor: "Biz fikirlere değil, insana yatırım yapmaya odaklandık. Sonra ortaya çıkan fikirlerin hayata geçmesi için insan ilişkilerinden, ürün veya hizmetin ortaya çıkışına kadar her aşamada girişimlere destek olduk. Sadece fatura kesmeyi başarmakla kalmayıp küresel iş yapma yeteneğine sahip 5 girişimin ortaya çıkmasından dolayı büyük mutluluk duyduk." Netaş'ın Wesley Clover'ı Türkiye'ye getirmesiyle kurulan Netaş Wesley Clover Teknoloji Fonu (NWCTF), Türkiye'den dünyaya açılacak girişimcilerin yeni teknolojilere imza atarak bir ekosistemi oluşturmasını hedefliyor.
10 MİL YON DOLARLIK FON
Netaş ile Kanadalı yatırımcı Sir Terrence H. Matthews'un şirketi Wesley Clover ile 30 Eylül 2015 tarihinde imzalanan işbirliği anlaşmasıyla hayata geçen ve bugün 10 milyon dolarlık bir büyüklüğe erişen NWCTF, startup şirketlere ve girişimcilere yatırım yaparak katma değere sahip yüksek teknoloji projelerini destekliyor. Geleceğin teknolojilerini yaratma arzusuyla dolu gençleri çok sistematik bir yaklaşımla programına kabul eden NWCTF, bu gençleri önce Türkiye'de Netaş bünyesinde ön eğitimden geçirip, bizzat Sir Terry Matthews'un evinde kalacak şekilde Kanada'ya yolcu ediyor. Girişimciler, Kanadalı start-up'ları tanıma sürecini tamamlayıp ardından küresel trendleri de inceleyerek çalışacakları konuyu seçiyor.
ALIŞKANLIKLARI DEĞİŞTİRİYORLAR
Şirketlerin dijital dünyaya ilişkin olarak yeni kaslar geliştirmesini sağlayan girişimlerden Twentify ve Pisano, şu anda küresel yatırımcıların ilgisini çekmiş durumda. Twentify'ın mobil içgörü çözümleri ve pazarlama faliyetlerinin ölçülmesi konusunda alışkanlıkları değiştirirken, yeni nesil denetleme yapan bir mesleğin doğmasına da katkı sağlıyor. Çok hızlı şekilde ürün testleri yapan Twentify, tüketici deneyimi verilerinin oluşumunda etkili oluyor. Web tabanlı müşteri etkileşim platformunu tasarlayan Pisano ise yeni nesil müşterileri taleplerinin doğrudan şirketin yönetimine ulaşmasını sağlıyor. Şirketlerin "sosyal ağlardaki müşteri veli nimetimdir" demesini sağlayarak, "kullanıcının ayağına gitmek" anlayışını dijital ortamda hayata geçiriyor.
GENÇLERİ NASIL SEÇİYOR
Wesley Clover Fonu kurucusu Terry Matthews'ün gençlerin seçilmesi konusunda tamamen kendine has bir yöntemi var. Matthews için yatırımcı fikirlerinin hayata geçmesinde sorumluluk alacak insanlarön planda bulunuyor. Türkiye'de Netaş bünyesinde ön eğitimden geçirilerek elemeden geçirilen gençler, bizzat Sir Terry Matthews'un evinde kalacak şekilde Kanada'ya yolcu ediyor. Girişimciler, Kanadalı girişimleri tanıdıktan sonra küresel akımlara ve gelişmelere göre çalışacakları konuyu seçiyor ve yeniliklerle dolu kendi dünyalarına doğru yelken açıyor.
YENİ NESİL MÜŞTERİYE KAPI AÇIYOR
Fonun diğer 3 girişimi ise yeni fikirleri hayata geçirmeye başlamış. Startsub, müşteri ile sürekli ilişki içinde olmayı sağlayacak abonelik usulü servis ve ürünlerin e-ticaret yeteneklerini kullanarak oluşmasını sağlıyor. Akıllı beyaz eşya, elektronik ve telekom şirketlerinin müşterilerdeki ürünlerin arıza ve servis takibini uzaktan yönetilmesini sağlayan Iven, Türkiye'de Vestel ve Arzum, Kuzey Amerika'da Verizon'a hizmet vermeye başlamış. Nesnelerin interneti teknolojisini bulut tabanlı hizmet olarak sunarak dev şirketlerin geçişini kolaylaştırıyor. CreatorDen ise markalarla sosyal medyada etkili paylaşımlar üretenler arasında sürdürülebilir bir ilişki inşa edilmesi için dijital bir platform sunuyor. Markaların sosyal medyada etkili bir şekilde tanıtılmasını ve hedef kitleye, stratejilere uygun bir şekilde, marka hedeflerine katkılar sunuyor.