Spor merkezlerinin (gym) en büyük sorunu devam etmeyip üyeliklerini sonlandıran üyeler. ABD'de IHRSA tarafından yapılan bir araştırmaya göre gym üyeliklerinin yüzde 50'si 1 sene içinde iptal ediliyor. Spor merkezlerinin sosyal ağlar ve giyilebilir teknolojiler konusundaki eksiklerini gören Türk girişimci Emre Sokullu, GymGroups projesiyle dikkatleri üzerine toplamaya başladı.
San Francisco'da girişimci ekosisteminde önemli tecrübeye sahip Emre Sokullu geliştirdikleri yazılım ve çözüm sayesinde gym yöneticisi üyelerin zamanı nasıl geçirdiğini anlık olarak görebiliyor.
Üyelerin daha iyi sosyalleşmesini sağlayacak çözümler geliştiriyor. Sokullu, insanların gym'lere sadece sağlıklı hayat ve spor için değil, sosyalleşmek için de kullanacağını vurguluyor. İnsanlar gym'lere sağlıklı yaşam, zayıflama ve vücudunu şekillendirmek için yazılıyor. Ancak yeterli sosyal motivasyonu bulamayanların önemli bir kısmı birkaç ay içinde devam etmekten vazgeçiyor.
CİHAZLARI TANITIYOR
Emre Sokullu, uygulamanın sosyal özellikler ve aktivite istatistiklerini tutma dışında bir diğer avantajının da daha önce hiç gym'e gitmemiş insanları, kullanılan cihazlar konusunda eğitmesi olduğunu söylüyor. Sokullu, "Gym'lerde insanlar kullanılan cihazları yeterince iyi tanıyıp verimli bir şekilde kullanamıyor. Eğitmenler de uzun süre ayıramayınca üyeler merkezin cihazlarından tam olarak faydalanamıyor. GymGroups teknolojisi kullanan bir gym'de, üye bir makineye yaklaştığında o makineyi algılayıp, o makineyi nasıl kullanabileceğinizi video ile size gösteriyor.
ARKADAŞ BULMAK ÖNEMLİ
Gym'lerin sosyal tarafına dikkat çeken Sokullu, iptallerde sosyal faktörlerin öne çıktığını vurgulayarak sözlerine şöyle devam etti:
"IHRSA tarafından yapılan ve birden fazla cevaba izin verilen bir araştırmaya göre, bu iptallerin yüzde 40'ı sosyal faktörlere bağlı sebeplere bağlanmış. Yani utangaçlık, gym ortamındaki insanların soğukluğu/rahatsız ediciliği, arkadaş bulamama, ısınamama, antrenörlerin yetersizliği kadar önemli. Bu araştırma gym'lerin aslında ne kadar da sosyal ortamlar olduğuna işaret ediyor. İnsanlar gym'e kilo vermek ve sağlıklı yaşam için gibi sebeplerle gitseler de sosyal ilişkiler de gym dünyasının olmazsa olmazı."
SİLİKON VADİSİ NEDEN ÇEKİCİ BİR YER?
Emre Sokullu, Silikon Vadisi'ni tercih etmesinin sebebini şöyle anlatıyor: "Evet burası ABD'nin en pahalı kiralarının ödendiği şehirlerden biri. Ancak, gün geçmiyor ki yeni bir platform aramıza katılmasın ve yeni binlerce fırsat karşımıza çıkmasın. Akıllı gözlükler, saatler, TV'ler, bizleri heyecanlandıran diğer yeni teknolojiler. Fitness dünyasının bu gelişmeleri geriden takip etmemesi lazım. Ofise kapanık hareketsiz yaşam koşulları ve artan obezite gym'lere olan ihtiyacı artırıyor ve insanlar fitness stüdyolarına hücum ediyor. Bizim görevimiz büyüyen dünyanın teknolojinin son nimetlerinden faydalanıyor olduğundan emin olmak. Silikon Vadisi'nde olmak büyük şans; çünkü bu platformların gelişimine yakından şahit oluyoruz ve bu platformların kurucuları/ yapımında emeği geçenler birebir arkadaşlarımız. Dolayısıyla son gelişmelerden sürekli haberimiz var, hep istişare halindeyiz, ve en kaliteli ürünlerle müşterilerimizin ve kullanıcılarımızın hizmetinde olabiliyoruz.
Girişimciler yeme içme alışkanlıklarından spor uygulamalarına kadar her alanda hayatımızın içine giren teknolojileri geliştiriyor. Silikon Vadisi'ndeki başarılı Türk girişimciler spor merkezlerinin müşterilerini tanımasına yardımcı olup, bireylere sağlıklı spor alışkanlığı kazandırırken asistan gibi destek oluyor.
SPOR MERKEZİNDE KULLANILIYOR
Emre Sokullu, GymGroups Gym'lerinin müşteri ilişkileri konusunun kanayan yarasına nasıl merhem olduğunu şöyle anlatıyor: "Dünya çapında 500 adet lokasyonda kullanılan platformumuz, Türkiye'nin lider zinciri Mars Athletic'in (MACFit) sınırlı sayıda kulüplerinde kullanılmaya başlandı. Bizim yaptığımız şeyi özetlemek gerekirse, Facebook, Twitter, Instagram, whatsapp çağının sosyal iletişim kanallarını gym kullanıcılarının hizmetine sokuyoruz. Bütün aktivitelerinizi otomatik takip ediyoruz. Dolayısıyla çalışmalarınızı elle kayıt altına almak durumunda kalmıyorsunuz, cep telefonunuzdan erişebiliyorsunuz. Antrenörlere kolayca erişebiliyorsunuz; antrenör-atlet ilişkisinin whatsapp üzerinden değil kendi kanalları üzerinden yürümesi gym'in de işine geliyor. Tabii tüm bu avantajlardan faydalanmak için bizim platformumuzu kullanan anlaşmalı Gym'lerimizden birisinin müşterisi olmanız gerekiyor."
SPOR MERKEZLERİNİ SOSYAL AĞLAR YÖNETECEK
Ürünü sıradan sosyal medya platformlarından ayıran en önemli özellik Gym'de yaptığınız aktivitelerin (koşmak, yürümek, halter kaldırmak gibi) otomatik olarak ölçüsünün tutuluyor olması. Yani uygulama hangi cihazları sık kullandığınızı görüyor. Tek yapmanız gereken Gym'e yanınızda cep telefonunuzla gitmek. Bu otomatik log'lamayı nasıl yapıyoruz? İşin temelinde Bluetooth teknolojisi yatıyor. MACFit gibi beraber çalıştığımız kurumları tercih eden kullanıcılar, Gym'in app'ini cep telefonlarına yüklüyorlar. Uygulama bu bluetooth sinyallerini yakalayıp makine kimlik bilgilerini bizim sunucularımıza gönderiyor. Bizim sunucularımız da eşleştirme yapıp size hangi makinede ne kadar zaman geçirdiğinizin bilgisini, tahmini ne kadar kalori yaktığınızla beraber size güzel bir arabirim dahilinde sunuyor.
EN ÇOK YATIRIMI KİM ALDI?
2017 ilk çeyreğinde en büyük yatırımı kimin aldığını, ekosistemdeki tüm yatırımları StartupsWatch istatistiklerinden öğreneceğiz. Rakamlar girişim ekosisteminin buluşmasında 4 Nisan Salı günü açıklanacak. Rakamlar Türkiye'nin girişimci ekosisteminde nereye oturduğunu görmek açısından büyük önem taşıyor. Etkinlikte girişimci ve yatırımcılar buluşurken, yatırımcılar kendilerini anlatma fırsatı bulacak.