Finans sektörü devleriyle, finans teknolojisi girişimcilerini bir araya getiren Money 2020 Konferası'nda 4 gün boyunca yeni dijital bankacılık ve finans fikirleri paylaşıldı. Danimarka'nın başkenti Konpenhag'da düzenlenen konferansa 75 ülkeden 3 binden fazla şirket ve 3 bin 500'den fazla ziyaretçi katıldı. 400'ü aşkın konuşmacı dijital bankacılık ve finans konusunda görüşlerini paylaştı. Finans teknolojisi (FinTech) girişimcileri ile büyük finans ve bankacılık kurumlarının üst düzey yöneticilerini düzenli olarak Las-Vegas'ta bir araya getiren etkinlik ilk kez Avrupa'da düzenlendi.
LAZER ODAKLI VE ÇEVİK
Money 2020 Konferansı'na konuşmacı olarak katılan Garanti Bankası'nın Dijital Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Didem Dinçer Başer, insan odaklı dijital bankacılığın temellerini atmaya gayret ettiklerini belirterek konuyu hayata geçirmek için yaptıkları çalışmalar hakkında şu bilgileri verdi: "İnsana uzak olduğu düşünülen dijital bankacılıkta insan merkezli tasarım ve insana dokunan hizmetler tasarlamak şart. Bunun için küçük teknoloji girişimcileri kadar çevik ve lazer odaklı çalışma prensiplerinden taviz vermemek gerekiyor."
İHTİYAÇ OLDUĞU AN ÇÖZÜM
Başer, dijital bankacılıkta tüm ekibin küçük bir teknoloji şirketi gibi çevik ve müşteri ihtiyaçlarına lazer odaklı hassasiyetle yaklaştığı bir dönemin başladığının altını çizdi. Başer, bu prensiple geliştirdikleri projeler hakkında şu bilgiyi verdi: "Sözünü ettiğimiz modelle avantajlı kasko, akıllı telefondan görüntülü kredi servisi ve Bip üzerinden para transferi gibi çözümleri hızla müşteriye sunmaya başladık. Dijital bankacılık servislerinin hayata geçirilme süresini kısaltan çözüm müşterinin ihtiyacı olduğu anda sunuluyor."
4.3 MİLYON DİJİTAL MÜŞTERİ
Dijital dönüşümün 20 yıldır bankanın stratejik öncelikleri ve yatırımları arasında yer aldığını anlatan Didem Dinçer Başer, "4.3 milyondan fazla aktif dijital müşterimiz, dijital kanallarımızdan yılda 430 milyona yakın işlem yapıyor. Mobil bankacılık dijital dünyamızın lokomotifi. Eskiden SMS'lerle katıldığımız kampanyalara artık dijital platform üzerinden ulaşıyorsunuz" dedi.
4.5G HIZINDA GÖRÜNTÜLÜ KREDİ DESTEĞİ
Görüntülü kredi servisiyle Cep Şubesi içerisinden müşterilerilerin görüntülü danışmanlık ve anında onay alabilmesini sağladıklarını belirten Didem Dinçer Başer, "Görüntülü görüşme, özellikle 4.5G geçişiyle beraber birçok alanda daha fazla kullanılan bir servis haline dönüşecek. İlk günlerde yoğun başvurunun olduğu serviste, ameliyata girmeden önce arayan doktordan, inşaatta çalışırken arayan ustaya kadar birçok örnek var. Şubeye gitmeye gerek kalmadan başvurularında danışmalık ihtiyacı olan müşterilerimizden ilk gelen yorumlar çok olumlu" diye konuştu.
BİP'TEN "PARAYI ATEŞLE" GİTSİN
Günümüzün iletişim tarzı ve alışkanlıklarını gözeterek geliştirdikleri BİP üzerinden para gönderme servisini örnek veren Didem Dinçer Başer, "Karşılıklı konuşmak yerine mesajlaşmayı ve robouygulamalardan hizmet almayı seven farklı bir jenerasyonun geldiğini biliyoruz. Bu kuşak para göndermek yerine 'parayı ateşleme' tabirini kullanmayı seviyor. Sınırlı sayıda müşterimize açık olan servis, özellikle yeni jenarasyonun kullanmaya alıştığı konuşma tabanlı servislerin ilk adımı olacak."
AVANTAJLI KASKO HİZMETİ HAZIR
Müşterilerin kasko alırken yaşadığı sıkıntıları ve beklentilerini gözlemleyerek geliştirdikleri servisi örnek olarak gösteren Başer, "Kasko ürünümüzü çıkarmadan önce bin şubeli bankamızda toplam satışın yüzde 2'si dijital kanallardan olurken, ilk 3 haftada bu oran yüzde 25'lere ulaştı. Bu kadar kısa sürede böylesi büyük farklar yaratan dijital ürünlere yatırım yapmaya devam edeceğiz" dedi.