Nesnelerin interneti üretimden lojistiğe kadar her alanda yenilenen şirketler, belediyeler, kurumlar ve sektörler yaratacak. Şirketin ya da bir belediyenin hangi soruna odaklandığı ve çözüm için harcadığı çaba ölçülebilecek. Milyonlarca kişinin kullandığı otomobillerin derdini her sürücü kolayca görecek. Kaza ihtimaline göre sürücüyü uyaracak. Bunun için daha fazla cihazın internetle tanışmasını sağlayacak altyapı 4.5G lisanslarının dağıtılmasıyla kurulmaya başlıyor. Şu anda bile "otomobillerde sürücü koltuğunun yamacına akıllı sensörler ilişti" diyebiliriz. Her yıl daha fazla işin sürücü koltuğunda akıllı cihazlar ve sensörler olacak. 2014'te 1.2 milyar dolar olan nesnelerin interneti (Internet of Things - IoT) pazarının 2020'deki pazar büyüklüğünün 5.4 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.
İNSAN ÇÖZÜME ODAKLA NIYOR
Bıkıp usanmadan otomobillerin örnek verilmesinin sebebi, şimdiye kadar en az kullanılan ama devrimsel bir değişim yaşanacak sektörlerin başında otomotiv endüstrisinin geliyor olmasırdan. Otomobillerdeki arızayı tesbit etmek için uzman olmak gerekmeyecek. Sensörler sorun çıkmadan servise uyarı gönderecek. Anlık gelişen olaylarda sorunu tüketici de sigorta şirketi de öğrenecek. Sorunu önce makineler birbirine söylecek, insanlar ise daha çok çözüme odaklanacak. Eğitimden insan kaynağına her alanda değişime sebep olacak bu gelişme için üniversitelerde yeni bölümlerin oluşması gerekecek. Bilgi tabanlı sorun çözme alışkanlığının geliştiğini göreceğiz.
BÜYÜK VERİ TECRÜBE BİRİKİMİ
Makinelerin tercih kullanamayacağını düşünürdük, ama elde edilen büyük veriden yapılacak çıkarımlar insanların yıllara dayanan tecrübesi gibi karşımıza çıkacak. Onlarca değişken ve milyarlarca sonuç arasından anlamlı çıkarım yapan algoritmalar insan deneyimlerinin ötesine taşınacak. Bir makinenin hafızası, bir müşterinin alışkanlıkları her kurumun dijital verilerinde anlamlı tekliflere dönüşebilecek. Bu işi uzun yıllardır yapan kurumlar var. Amazon, dev mağazadaki alışkanlıkları depolarındaki ürünlerle karşılaştırıp her gün milyonlarca teklifte bulunuyor. İsabet oranı da oldukça yüksek.
MÜŞTERİ DENEYİMİ ZENGİNLİĞİ SAĞLIYOR
Apple akıllı telefondan tablete, içerikten uygulamalara, mağazalardan servise kadar bütüncül baktığı pazara damak zevkinin peşinde bir restorana oturan müşteri gibi yaklaşarak önemli bir başarı elde etti. Müşteri deneyimini değiştirmenin yolunun ürün tasarımından mağazaya kadar her alanda olduğunu gören Apple, başarıya ulaştı. İçerikten tasarıma kadar her alanda taklidi zor deneyim rakiplerle arasında uçurum yarattı. Bu değişimi yakalayan şirketlerden biri de Amazon. Şu anda tüm dünyanın dikkatini Apple kadar çekmese de her gün tüketicilere milyonlarca teklif sunan şirketin başka şansının da olmadığını söylememiz lazım.
e-FATURA 3 MİLYAR TL 'LİK TASARRUF OLUŞTURDU
Kurumları dijital dönüşüm heyecanı sarmaya başladı. e-Fatura ve e-Defter uygulamasına geçen kurumların sayısı artmaya devam ediyor. Her yıl fatura ve defterler arasında kağıda boğan, işleyişi yavaş geleneksel yöntemler artık tarihe karışıyor. Yeni e-Fatura mükelleflerinde hareketli günler başladı. 30 binin üzerindeki yeni mükellef, 1 Ocak 2016'ya kadar e-Fatura, e-Defter uygulamasına geçmek için çalışma yapıyor. 10 milyon lira ve üzeri ciroya sahip 30 binin üzerindeki mükellef, 1 Ocak 2016'ya kadar, uygulamaya geçiş yapıyor. 2016 Ocak ayında e-Fatura mükellefi olan firma sayısının 50 bini geçeceğini ifade eden Uyumsoft Bilgi Sistemleri ve Teknolojileri AŞ Genel Müdürü Hüseyin Şahin, "50 binin üzerindeki mükellefin, yılda 2 milyar adet e-Fatura, e-Arşiv düzenleyeceği tahmin ediliyor. e-Fatura uygulamasıyla, işletmeler 2016 yılı sonunda 3 milyar TL 'nin üzerinde tasarruf sağlayacak. Yılda 200 bine yakın ağacın kesilmesinin de önüne geçilecek" dedi.
REKABET ŞANSA YER BIRAKMIYOR
Dijital altyapılar şansa daha az yer bırakmak için kuruluyor. Akıllı sensör ve akıllı cihazlara yatırım yapan şirketler, 4.5G altyapısının kazandıracağı hızı karar verme süreçlerine yansıtırsa rekabette avantaj sağlayacak. Anlık önlem alınabilecek gelişmeler sayesinde zaman kaybının önüne geçilecek. Taze gıda dağıtımı yapan şirketin anlık stok bilgisi akşam olmadan kampanyalara dönüşerek tüketicilere ulaşması sağlanacak. İşte bunun için, konum, adet ve talep üçgeninin anlık ölçülebilir olması gerekecek.