Akıllı telefon, tablet ve dizüstü bilgisayarlardan sonra rekabet akıllı saate de sıçradı. Bu konuda rekabetin farklı dinamikleri var. Giyilebilir teknolojilerin en dikkat çekici ürünü akıllı saatler konusunda mobilde olduğu gibi Android ve Apple iOS rekabeti göze çarpıyor. Microsoft pazara, akıllı saat yerine bileklikle ilk adımı attı. Microsoft Smartband'ın yakında farklı tasarım ve üreticilerle de rekabete katılması bekleniyor. Sony, LG, Motorola, HTC gibi telefon üreticileri Google Android'e sadık kalırken, en büyük android telefon Samsung Galaxy, Tizen platformu ile kendi eko sistemini yönetmeye çabalıyor. 24 Nisan'da vitrine çıkacak olan Apple Watch'un ürün ölçülerinin 38 ve 42 mm olacağı ortaya çıktı. Akıllı saatlerde genel olarak tasarım, pil tüketimi, kolay kullanım ve yetenekler belirleyici özellik olarak karşımıza çıkıyor.
KULLANIM ARTIYOR
Giyilebilir teknolojilerin kullanım oranı akıllı saat ve bileklik satışlarıyla her yıl katlanarak artıyor. Akıllı telefon markalarının giyilebilir teknolojilere ilgisi uzun süredir devam ediyor. Önümüzdeki ayın sonuna doğru piyasaya çıkacak olan Apple Watch'ın 2015'te, 15.4 milyon adet rakamına ulaşcağı tahmin ediliyor. Diğer rakiplerin toplam satışının 12.7 milyon adet olması bekleniyor. Strategy Analytics raporuna göre Apple Watch dışında kalan markaların pazarı 12.7 milyon adete ulaşması bekleniyor. 2014 yılında 4.6 milyon adet olan akıllı telefon satışının, bu yıl yüzde 511 gibi yüksek bir oranda artarak 28.1 milyona ulaşması bekleniyor.
4G MÜPTELASI OLDUK
İnsanoğlu güzel şeylere çabuk alışıyor. Dialup yani telefon hattından interneti çok çabuk unuttuk. 2002 yılında ADSL'e geçişi ise neredeyse hatırlamıyoruz. 3G bağlantısı da paylaştıkça azaldığından 6 yılda deniz bitti. Vodafone SIM kartıyla 10 gün deneme şansı bulduğumuz 4G (LTE) bağlantısıyla gerçek anlamda aşk yaşadık. Videoları kolayca hem gazete hem sosyal ağlarla paylaştık. Yani 4G paylaşım ruhumuzu olumlu etkileyecek.
PAZARIN YARISI APPLE'IN OLACAK
Akıllı saat rekabetine geç katılmasına rağmen pazarın yüzde 50'sinden fazlasını elde etmesi beklenen Apple Watch konusunda en çok pil, menü, uygulama ve aksesuvarlar konusunda beklentiler yüksek. Eylül 2014'te incelediğimiz Apple Watch'un bazı temel özellikleri ortaya çıktı:
* TASARIM: Apple, akıllı saatin en kritik detayının tasarım olduğunun farkında. Bu yüzden GPS anteni gibi pil tüketimini ve tasarımı olumsuz etkileyecek detaya yer vermemiş. Bunu yaparken saatin tamamlayıcı ürün olduğunun farkında.
* MENÜ: BilApple Watch'un üstünde iki tuş bulunuyor. Ekranı engellemeden kaydırma, büyütme ve gezinme için Digital Çark tuşu kullanılıyor. Apple Watch'taki Force Touch özellikli Retina ekran, dokunma ile bastırma arasındaki farkı anlıyor. Taptic Engine bildirim veya mesaj aldığınızda bileğinize hafifçe dokunuyor. İkinci tuş da kontaklara erişim olanağı sunuyor.
* AKSESUVAR: Aksesuvarlar, akıllı saat ekosisteminin teknolojiden çok duygusal yönünü oluşturuyor. Apple Watch'un spor ve klasik çelikten yapılma kayışları oldukça kaliteli. Altın ürünler için ise ödenen bedelin karşılığı bir tasarım ve farklılaşma yok.
* UYGULAMA: Apple Watch'un yeteneklerini uygulamalar belirliyor. Uygulama iOS ekosisteminin en güçlü yönü. Duyurunun yapıldığı 9 Mart'ta Yapı Kredi, Garanti ve Akbank Apple Watch uygulamalarını kamuoyuna açıkladı.