FETÖ'nün hain saldırısı, dünyaca ünlü moda devi H&M'in (Hennes & Mauritz AB.), Türkiye'ye olan inancını ve yatırım iştahını eksiltmedi. Sonbaharla birlikte yedi yeni mağaza açarak büyüme hedefi doğrultusunda yatırımlarına devam etme kararı alan şirket, Türkiye pazarına olan inancıyla açılışlarını da hızlandıracak. Türkiye'de istikrarlı ve agresif büyümesini eylülden itibaren ve 2017'de de sürdürecek olan H&M Türkiye Ülke Müdürü Thomas Coellner ile hem yenilikleri hem de 15 Temmuz hain girişimini ve sonrasını konuştuk...
TÜRKİYE'DEN ÇIKMAYIZ
15 Temmuz gecesinden sonra nasıl bir strateji izlediniz?
H&M Türkiye olarak, ülkedeki her süreci yakından takip ediyoruz. Türkiye'de 2 binden fazla çalışanımız var. Herkesin güvenliğinden emin olabilmek adına 15 Temmuz'u takip eden gün mağazalarımız 1 gün süreyle kapalı kaldı. Pazardan itibaren ise kaldığımız yerden devam ettik.
Marka olarak ülkeden çıkmayı düşündünüz mü?
Türkiye pazarından çıkmayı hiçbir şekilde düşünmüyoruz. Buradaki perfomansımızdan son derece memnunuz. Her zamanki hızlı büyümemizi sonbahar döneminde de devam ettireceğiz. 2017 yılında da pek çok önemli yatırımımızla global yüzde 10-15 büyüme hedefimizi Türkiye'de de mutlaka yakalayacağız. Birlik ve bütünlükle Türkiye'de güzel bir sürecin yaşanacağına da inanıyorum.
BURADA OLMAKTAN MUTLUYUZ
Türkiye'ye gelip giden birisi olarak, ülke hakkında ne düşünüyorsunuz?
Türkiyenin çok dinamik ve fırsatlarla dolu bir ülke olduğunu söyleyebilirim. Türkiye'de yaşayan insanların oldukça dirençli, birbirine kenetlenmiş ve umut dolu olduklarını gözlemliyorum. Ben ve ailem bu ülkede bulunmaktan çok mutluyuz.
Türkiye halen merkez ofis mi?
H&M olarak ana stratejilerimizden birisi de üretim ofislerimizle ilerlemek. Dünya genelinde farklı ülkelerde üretim ofislerimizle ve çalışmakta olduğumuz üreticiler ve tedarikçilerimizle ilerliyoruz. Türkiye'de yer alan üretim ofisimiz de stratejik olarak çok önemli ve güçlü bir pozisyonda. Buradaki üretim ofisimiz 25 yılı aşkın süredir faaliyet gösteriyor. 2008 yılından bu yana da Avrupa Merkez ofisi olarak hizmet veriyor.
PERFORMANSTAN MEMNUNUZ
Türkiye'de hedef nedir?
Türkiye'deki büyümemiz konusunda vites yükselttik ve tüm planlamamızı güçlü bir büyüme üzerine kuruyoruz. Mevcut mağazalarımızın performansından çok memnunuz. Türkiye'nin her bir ilini potansiyel olarak görüyoruz. Sonbahar'da üç yeni şehirdeyiz. Adana, Denizli ve Çorum. İstanbul Anadolu yakasında, Capitol AVM ve Novada Ataşehir gibi iki önemli noktada, Avrupa yakasında ise Axis AVM'de olmak üzere kısa sürede yedi yeni mağaza açacağız.
259 KİŞİYE YENİ İSTİHDAM
İstihdam nasıl artacak?
H&M, Bursa mağazası ile 42, Adana mağazası ile 55, Denizli ve Çorum mağazası ile 36'şar, İstanbul'daki üç yeni mağazası ile ise tam 126 kişiye istihdam sağlayacak. Sonbahar açılışları ile birlikte 259 kişiyi işe alacak olan H&M Türkiye yıl sonu itibariyle mağazaları ve dört ofisiyle 3 bin'den fazla personel ile operasyonlarını yürütecek. Türkiye'de açtığımız yeni mağazalar ile en önemli yatırımımızı insanlara yapıyoruz. Açtığımız her bir yeni mağaza, iş imkânı sağlayacağımız yeni gençler anlamına gelir. Her gittiğimiz şehirde dinamik ekipler kuruyoruz. Türkiye ise H&M'in en hızlı büyüdüğü pazarlar arasında yer alıyor.
HER YIL % 10-15 BÜYÜME HEDEFİ
2010 yılında Türkiye pazarına giriş yapan H&M, illk mağazasını Forum İstanbul'da binlerce moda severin sabahın erken saatlerinde beklediği büyük açılış ile gerçekleştirdi. H&M, yılda yüzde 10-15 büyüme ile mağazalar açarak hedefini Türkiye pazarında da sergiliyor. 2015 yılında başta İstanbul, Ankara, İzmir ve Türkiye'nin pek çok farklı ilinde 14 mağaza açan H&M'nin 51 mağazası bulunuyor. Sonbaharda açılacak 7 mağaza ile yılsonunda rakam 58'ye çıkacak. Şirketin ülke genelindeki personel sayısı da 3 bini geçecek. 2015 yılında yaklaşık 89 bin metrekare mağaza alanı olan H&M, 2016'yı 120 bin metrekare mağaza alanı ile tamamlayacak.