Dünyanın prestijli saat markalarından Longines'in ana sponsor olduğu en prestijli at yarışlarından biri olan Dubai World Cup, 27-29 Mart tarihleri arasında Dubai'de gerçekleşti. Türkiye'den sadece SABAH'ın izlediği yarışta açıklamalarda bulunan Longines Başkan Yardımcısı ve Pazarlama Bölümü Başkanı Juan-Carlos Capelli, Türkiye'nin istikrarlı bir ülke olduğunu söyledi. "10 yıl önce Türkiye'ye üçüncü dünya ülkesi olarak gören yabancı markalar, şimdi Türkiye'yi öncelikli ülkeler arasında değerlendiriyor" diyen Capelli, ekonominin iyileşmesine paralel lüks saat sektörünün büyüdüğüne dikkat çekti.
Türkiye'de saat pazarı nasıl bir konumda?
Türkiye'de lüks kavramı son 10 yılda değişim gösterdi. Tüketici çok bilinçli ve sevdiği markaya özen gösteriyor. Günümüzde lüksü en iyi 'Deneyim, kişiselleştirilmiş ürün ve marka değeri' ifade ediyor. Türkiye de bu gelişmişliğin içine dahil oldu. Ülkenizdeki saat sektörünün yaklaşık 800 milyon dolarlık bir pazarı var. Bu da Türkiye'yi oldukça iyi bir konuma getiriyor.
DÜZENLİ GELİR DAĞILIMI SEKTÖRÜ BÜYÜTTÜ
Türkiye ekonomisiyle ilgili düşünceleriniz nelerdir?
Türkiye bizim en çok önem verdiğimiz pazarlardan biri. Ekonomisi stabil, gidişatı istikrarlı. Ekonominin iyileşmesi ve gelir dağılımının daha da düzenli hale gelmesi lüks saat sektörünün büyümesini sağladı. Buna paralel üst segmentteki saat markaları Türkiye'deki potansiyelin farkına varıp, satış ve pazarlama aktivitelerini kendilerini yapmaya başladı. 10 yıl önce Türkiye'ye üçüncü dünya ülkesi olarak bakan yabancı markalar şimdi öncelikli ülkeler arasında değerlendiriyor. Türkiye lüks saat üreticileri için önemli bir ülke konumuna geldi. Prestijli markalar Türkiye'ye büyük önem veriyor ve bu pazarda olmak en önemli hedefleri arasında yer alıyor.
Longines yıllardır at yarışlarının sponsorluğunu yapıyor. Özel bir nedeni var mı?
Binicilik yüzyıllardır sofistike ve zarif bir spor olarak anılır. Her yarış dünya jet setini bir araya getirir. Kraliyet ailelerinin vazgeçilmez sporu olmuştur. Longines'in de slonganı 'Zerafet bir tavırdır'. Buradan hareketle binicilik bizimle yıllardır özdeşleşti.
Başka hangi spor alanlarında sponsorluk yapıyorsunuz?
Alp kayakçılığı ve okçuluk. İkisi de dünya jet setinin gözdesi sporlardan. Hatta Dünya Okçuluk Federasyonu'nun başındaki kişi bir Türk. Ve bu yıl Dünya Okçuluk Şampiyonası'nın 2'nci bacağı Antalya'da yapılacak. Ayrıca bir de sosyal sorumluluk projesi olarak gördüğümüz tenis sporu var. Fransa'nın önde gelen Roland Garros turnuvalarına da Longines ev sahipliği yapıyor diyebiliriz.
WİNSLET DA MARKA ELÇİSİ
Çok ünlü marka elçileriyle çalışıyorsunuz. Onları hangi kriterlere göre seçiyorusunuz?
Çok eski ve köklü bir marka olan Longines, sofistike ve kaliteye büyük önem veriyor. Dolayısıyla marka elçilerini de buna göre belirliyor. Marka elçilerimiz arasında Hollywood'un prens ve prensesi diyebileceğimiz Simon Baker ve Kate Winslet var. Ayrıca atlara düşkünlüğüyle tanınan, Hong Konglu aktör Aaron Kwok da marka elçilerimiz arasında.
GRAF, GENÇ TENİSÇİLERİ YETİŞTİRİYOR
'Tenis sosyal sorumluluk projemiz' dediniz...
Dünyaca ünlü tenisçi aynı zamanda marka elçimiz olan Stefanie Graf'la birlikte genç tenisçiler yetiştiriyor ve dünyanın en önemli turnuvası olan Roland Garros'da yarışmalara sokuyoruz. Türkiye'den de bir sporcumuzu bu turnuvaya hazırlamayı hedefliyoruz.
TÜRKİYE'DE DE SPONSOR OLACAĞIZ
Türkiye'den de bir organizasyona sponsor olacak mısınız?
Longines ve binicilik ayrılmaz bir bütün bizim için. Binicilik Longines için bir tutku. Türkiye Binicilik Federasyonu ile yakın ilişkiler içindeyiz. Ve bu sene çok önemli iki binicilik organizasyonunda yer alacağız.