Türkiye'nin en iyi haber sitesi
UFUK SANDIK

Hibrit ve elektrikli otolar ezber bozacak

Türkiye’de hem hibrit hem elektrikli otomobil rekabeti yeni modellerle birlikte artacak. 2022’in ikinci yarısında başlayacak model atağı, 2023’de zirve yapacak

Küresel otomotiv pazarında fosil yakıtlı araçların satışları geriliyor. Hibrit ve elektrikli araç satışlarında ise yüksek oranlı büyüme görülüyor. Pandemi, çip krizi ve tedarik sorunlarına rağmen küresel hibrit ve elektrikli araç pazarı 2020'de yüzde 43 büyüdü. 2021'de ise satışlar yüzde 108 artışla 6.75 milyon adete çıktı.
Türkiye'de de benzer bir durum yaşanıyor. Özellikle hibrit araçlara talep artıyor. Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre Türkiye'de 2022 Ocak-Mayıs döneminde toplam 22 bin 153 adet hibrit otomobil satıldı. Hibritlerin pazar payı yüzde 10.3'e yükseldi.
Ocak-Mayıs döneminde ise toplam elektrikli otomobil satışı yüzde 185 artışla 1.764 adet seviyesinde gerçekleşti. Elektrikli otoların pazar payı yüzde 0.7 oldu. Elektrikli otomobiller henüz istenilen satış rakamlarına ulaşamadı. Ancak yeni ÖTV düzenlemesiyle birlikte özellikle orta sınıf elektrikli otomobillerin satışlarının artması bekleniyor.
Türkiye'de hem hibrit hem elektrikli otomobil rekabeti yeni modellerle birlikte artacak gibi görünüyor. Birçok marka hibrit ve elektrikli modellerini satışa sunmak için hazırlık yapıyor. 2022'in ikinci yarısında başlayacak model atağı, 2023'de zirve yapacak.



CİVİC HATCHBACK HİBRİT MOTORA KAVUŞUYOR
Honda, 11 nesil Civic hatcback modelini 2023'ün ilk çeyreğinde satışa sunacak. Yeni Civic e:HEV (hibrit elektrikli araç), CR-V, Honda e, Jazz, Jazz Crosstar ve HR-V'nin ardından elektrikliye geçiş yapan son Honda modeli olacak. Diğer hibrit teknolojilerinden farklı olan e:HEV'de 2.0 lt'lik benzinli motor elektrikli motora güç veriyor. Yani Civic hibrit, temel olarak elektrikli motorla hareket ediyor. Ancak, otoyolda daha fazla performans için elektrikli motor devre dışı kalıyor. Benzinli motor devreye girip, tekerlekleri döndürüyor. Güç-aktarma sistemi, herhangi bir sürücü müdahalesine gerek kalmadan EV, hibrit ve içten yanmalı motor arasında geçiş yapıyor.



2030 HEDEFİ İDDİALI
Elektrikli mobilite dönemini başlatan Nissan, 2026'da global satışlarının yüzde 75'inin elektrikli olmasını planlıyor. Markanın 2030 hedefi ise satışlarının tamamın elektrikli olması. Nissan, SUV modeli Qashqai'nin hibrit versiyonu e-POWER'ı Türkiye'de eylülde satışa sunacak. Yüzde 100 elektrikli modeli Ariya'nın ise Türkiye'de 2023'de yollara çıkacağı tahmin ediliyor.
e-POWER, dışarıdan şarj etmeye gerek kalmadan yüzde 100 elektrikli bir sürüş deneyimi sunuyor. e-POWER sistemi, 1.5 litrelik üç silindirli turbo şarjlı 156 bg benzinli motora sahip. Aynı zamanda e-POWER'da 140 kW güç üreten elektrik motoru bulunuyor. Benzinli motorun tek işlevi elektrikli motora güç üretmesi. Yani otomobil sadece elektrikli olarak hareket ediyor. Nissan Türkiye Genel Müdürü Charbel Abi Ghanem, "Nissan'ın e-POWER teknolojisiyle, kullanıcıların menzil endişesi olmadan yüzde yüz elektrikli sürüşten benzersiz bir keyif alacaklarını düşünüyoruz" dedi.

MENZİL 403-530 KM
Ariya'da 2WD 63 kWh, 2WD 87 kWh, e-4ORCE AWD 87 kWh olmak üzere üç farklı seçenek sunuluyor. İki çekişli versiyonlar 403 km ve 530 km'nin üzerinde menzil sunuyor. Dört çekişli versiyonun menzili ise 500 km. Ariya'nın bataryası hızlı şarj sistemi ile 30 dakikada yüzde 20'den yüzde 80'e şarj edilebiliyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA