Türkiye otomotiv pazarında 42 marka faaliyet gösteriyor. Bu markaların 29'u Avrupa, 8'i Japon, 3'ü Güney Koreli, 2'si ise Amerikan menşeili. Avrupalı markaların hâkim olduğu Türkiye otomotiv pazarında son yıllarda dikkat çekici bir gelişme yaşanıyor. Avrupalı markalarla kıran kırana rekabet eden Uzakdoğulu markaların, satışları ve pazar payları artıyor. Özellikle Türkiye'de yerli üretim yapan Uzakdoğulu markalar büyük avantaj sağlıyor. Yılın 11 ayındaki satış rakamları da Uzakdoğulu markaların atağa geçtiğini açıkça ortaya koyuyor. Otomotiv Distribütörleri Derneği verilerine göre 2018 Ocak-Kasım döneminde 128 bin 321 adet Japon ve Güney Kore menşeili araç satıldı. Uzakdoğulu markaların pazar payı yüzde 227'den yüzde 23.6'ya çıktı. En çok dikkat çeken markalar Honda, Toyota ve Nissan oldu. 2017 Ocak-Kasım döneminde binek otomobil ve hafif ticari araç pazarında en çok satan 8'inci marka olan Toyota, 2018'de 6'ncı sıraya yükseldi. Geçen yıl 12'nci sıradaki Honda, 9'unculuğa ulaştı. Nissan ise bir basamak yükselerek 10'uncu sırada yer buldu. Uzakdoğulu markaların binek otomobildeki ağırlığı da artıyor. Yılın 11 ayında 425 bin 478 adet otomobil satıldı. Uzakdoğulu markaların satışları 116 bin 493 adet oldu. 2017'nin aynı dönemine göre satışları gerileyen Uzakdoğulu markaların pazar payı ise yüzde 22.93'ten yüzde 27.3'e yükseldi. 2018 Ocak-Kasım döneminde en çok binek otomobil satan markalar listesindeki sıralama da değişti. 2017'nin aynı döneminde 7'nci sırada bulunan Toyota 5'inciliğe, 10'uncu sırada bulunan Honda 6'ncılığa yükseldi.
VW ILE FIAT ARASINDAKİ FARK 271
Yılın ilk 11 ayında Renault, 74 bin 303 adetle binek otomobil ve hafif ticari araç pazarının tartışmasız lideri konumunda bulunuyor. En çok satanlar listesinin ikinci sırasında 58 bin 483 adetle Volkswagen var. Fiat ise 271 adet gibi çok az bir farkla üçüncü sırada yer alıyor.
JAPONLARA BİR ŞEYLER OLUYOR
Türkiye binek otomobil pazarında iki ayda ilginç bir gelişme yaşandı. Japon Honda ve Toyota ilk kez aylık bazda lider olmayı başardı. Japon Honda ekimde 2 bin 47 adetle, Toyota ise kasımda 5 bin 403 adetle binek otomobil pazarı lideri oldu.
SUV'LA GELEN BAŞARI
Nissan, kasımda binek otomobil pazarında Toyota ve Renault'nun ardından 4 bin 557 adetle üçüncü marka oldu. Pazar payını yüzde 9.8'e çıkardı. Ayrıca her 3 SUV'dan birinin satışını gerçekleştiren Japon markası SUV pazarının lideri olmayı sürdürdü. 14 bin 88 adet SUV aracın satıldığı kasımda, pazar payını yüzde 29'a çıkardı.