Türkiye otomotiv sanayinin temelleri 50'li yıllarda atıldı.
1954 yılında Türk Willys Overland orduya Jeep ve kamyonet üretimi yaptı. Bu yatırımı 1955'te Türk Otomotiv Endüstrisi'nin kamyon fabrikası ve ardından Otosan ve Çiftçiler'in fabrikaları izledi. Otobüs üretimi ise 1963'te İstanbul Otobüs Karoseri Sanayi A.Ş. tarafından Magirüs otobüslerinin montajı ile başladı. İlk Türk otomobili ise 1961 yılında Eskişehir Devlet Demiryolları Fabrikası'nda üretildi. Devrim adı verilen otomobilin üretimi sadece 4 adet prototiple sınırlı kaldı.
İLK ÜRETİM 1966'DA
Otomobilde ilk ciddi üretim 1966'da Anadol marka otomobilin üretimi ile başladı.
Otosan, fiberglas gövdeli bu otomobilde Ford motoru kullandı. 1968'de Tofaş'ın ve 1969'da Oyak Renault'nun kurulması, Türkiye'de otomotiv sanayinin gelişmesinde etkili oldu. 90'lı yıllarda yeni yatırımlar gerçekleşti. Toyota, Honda ve Hyundai Türkiye'de yatırım yaparak üretime başladı.
30 yıl önce 100 bin adetin altında üretim yapan otomotiv sanayi, bugün 10 kattan fazla artışla 1.2 milyon adet üretim gerçekleştiriyor. Özellikle son yıllarda yapılan dev yatırımlar otomotivde kapasitenin artmasına neden oldu.
2006'DA 1 MİLYON AŞILDI
2004'te 846 bin adet olan üretim ilk kez 2006'da bir milyon adetin üzerine çıktı. 2014'te bir milyon 218 bin adet araç üretildi. Otomotiv 2008'den sonraki en yüksek üretim rakamına ulaştı. 2016'da üretim 1 milyon 536 bin adet, 2017'de ise 1 milyon 674 bin adete çıkarak tarihi rekorlara imza attı. Uluslararası Otomotiv Sanayicileri Birliği'nin (OICA) yayınladığı rapora göre, Türkiye 1 milyon 695 bin adetlik üretimle dünyanın 14'üncü büyüğü oldu. Üretimini yüzde 14.12 artıran otomotiv sanayi 2016'daki yerini korudu. Türkiye, Almanya (5.6 milyon adet), İspanya (2.8 milyon adet), Fransa, (2.2 milyon adet) ve İngiltere'den (1.7 milyon adet) sonra Avrupa'da beşinci sırada yer aldı. Türkiye'nin 2018'de İngiltere'yi zorlayarak dünyada 13'üncülüğe, Avrupa'da ilk dörde girmesi bekleniyor.