Türkiye'nin en iyi haber sitesi
UFUK SANDIK

2.5 milyon araç ihraç etti

Tofaş, 1 milyar dolarlık yatırımla Bursa’da ürettiği Egea’nın dopingiyle 2.5 milyonuncu aracını ihraç etti. Bugüne kadarki ihracat geliri 25 milyar doları buldu

1996'da İtalya'ya gönderdiği 2 bin adet Tempra ile Türk otomotiv sanayinin ilk ihracatını gerçekleştiren Tofaş, 2.5 milyonuncu aracını ihraç etti. Temmuzda ihraç edilen araç 1 milyar dolarlık yatırımla Bursa'da üretilen Egea/Tipo Hatchback oldu. 21 yıl önce otomotiv sanayisinin rüşdünü ispat eden Tofaş, bugün Egea ile Türkiye'nin en büyük ihracatçılarından biri oldu. Tofaş'ın ihracattan elde ettiği gelir ise yaklaşık 25 milyar doları buldu.

İHRACAT EGEA İLE HIZLANDI
Tofaş CEO'su Cengiz Eroldu, 2.5 milyon adetlik ihracatın 1.4 milyon adedinin Doblo olduğunu söyledi. Egea'dan Doblo'nun üzerinde bir ihracat performansı beklediklerini de ifade etti. Son yıllarda gerçekleştirdikleri yatırımların olumlu sonuçlarını aldıklarını kaydeden Eroldu, "Tofaş artık hasat dönemine girdi. İç ve dış piyasada iş sonuçlarımız yükselmeye devam ediyor" dedi.
Egea'nın hem Tofaş hem de Türkiye açısından doğru bir proje olduğunun altını çizen Eroldu, şöyle devam etti:
"Tofaş 2014'te toplam 222 bin adet üretim gerçekleştirmişti. Bu yıl ilk altı ayda 198 bin adet araç ürettik. 2014'teki ihracatımız 142 bin adetken ilk altı ayda 153 bin adet ihracat gerçekleştirdik. İhracat gelirimiz ise 1.7 milyor dolara ulaştı. İlk altı aydaki ihracat gelirimiz geçmiş dönemlerde bir yıldaki toplam ihracatımıza eşit. Toplam ciromuz 2014'te 7.4 milyar TL'ydi, şimdi ilk 6 ayda 8.6 milyar TL. Dolayısıyla Egea öncesi ve sonrasına baktığımızda Tofaş'ın performansını ikiye katladığını görüyoruz."

TOFAŞ'TAN AFRİKA AÇILIMI
Son olarak Güney Afrika, Gana, Fas ve Angola'ya ihracat gerçekleştirdiklerini söyleyen Eroldu, Brezilya. Arjantin'ın dışındaki Güney Amerika ülkeleri ile Rusya ve Afrika ülkelerinin hedef pazarlar olduğunu kaydetti. Eroldu, şunları anlattı: "Afrika'da Mısır ve Cezayir gibi ülkeler, üretim yapmadan belli bir hacimde var olmanın zor olduğu pazarlar. Rusya'da da benzer bir durum var. FCA'in Rusya'da üretimi bulunmuyor. Rusya üretim ve yeni yatırmalar açısından zorlu bir pazar. Bu nedenle ihracat açısından değerlendirdiğimizde, büyük bir ivme yakalamak çok kolay değil. Ama biz çalışmalarımızı sürdürüyoruz."



ABD VE ÇİN'E MÜHENDİS GÖNDERİYOR
Tofa ş'ın elde ettiği tecrübe ve bilgi birikimini FCA dünyasında değerlendirdiklerini anlatan Eroldu, "Endüstriyel Operasyonlar Direktörümüz Akın Aydemir, Amerika'ya transfer oldu. FCA genelinde görev alan başka arkadaşlarımız da var. Tofaş'ın birçok mühendisi, ABD ve Çin gibi dünyanın farklı ülkelerinde çalışıyorlar. Ar-Ge'mizden 70 kadar mühendis, İtalya'da FCA'in farklı projelerinde görev alıyor" dedi.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA