Son yıllardaki hızlı büyümesi ile dikkati çeken KIA, Türkiye'de de gaza basmaya hazırlanıyor. 2015'te 18 bin adet satış gerçekleştiren marka, yeni satışa sunulan Cerato'nun dizel motorlu versiyonun dopingiyle 2016'da 22 bin adedi, 2017'de ise 30 bin adedi zorlayacak. Bu hedefler KIA'nın Türkiye distribütörü Çelik Motor'u, hem yurtiçinde hem de yurtdışında devler ligine taşıyacak. İlk olarak KIA, iç pazarda en çok satan ilk 10 marka arasına girecek. Yurtdışında ise 2016'da 22 bin adetlik satışla Hollanda'nın önüne geçerek 6'ncı sıraya çıkacak. 2017'de bir basamak atlayıp, 5'incilik için İtalya ve İspanya'yı zorlayacak. KIA Grup Direktörü Ayşe Tuncel, KIA'nın dünyada olduğu gibi Türkiye'de de istikrarlı büyüdüğünü söyledi. 2015'te Türkiye otomotiv pazarı yüzde 26 büyürken, KIA'nın yüzde 38'lik performansıyla dikkat çektiğini ifade eden Tuncel, yeni Cerato'nun büyümeye büyük katkı yapacağını anlattı. 2016'da 5 bin adet Cerato satışı hedeflediklerini belirten Tuncel, 2017'de satış hedefinin 10 bin adet olduğunu kaydetti. Türkiye'de en çok satan KIA modelinin 8 bin 500 adet ile Sportage olduğunu söyleyen Tuncel, Cerato ile bu tablonun değişeceğini belirtti.
TÜRKİYE GÖZDE ÜLKE OLDU
Türkiye, otomotiv devi KIA'nın gözde ülkesi oldu. Marka, Türkiye distribütörü Çelik Motor'un isteği üzerine Cerato'yu dizel motorlu üretti. KIA Grup Direktörü Ayşe Tuncel, bu durumun Türkiye'nin KIA için önemli olduğunu gösterdiğini söyledi. Çelik Motor, 2013'te rakiplerin dizel versiyonlarıyla başa çıkamayınca benzinli Cerato'nun satışına son vermek zorunda kaldı.
CERATO LİDERLİK HEDEFLİYOR
Ayşe Tuncel, tasarımı, yenilikçi teknolojileri ve rekabetçi fiyatlarıyla Cerato'nun C segmentinde liderlik yapacağını ifade etti. Benzinli ve dizel olmak üzere iki motor seçeneğiyle satışa sunulan yeni Cerato'nun fiyatı 64 bin 900 TL'den başlıyor. Büyük talep görmesi beklenen 1.6 lt dizel DCT Concept Plus versiyonu lansmana özel 83 bin 900 TL'lik fiyat etiketiyle satışa sunuluyor.