Son yıllarda otomotiv pazarının istikrarlı şekilde büyümesi, Türkiye'deki konumlarından memnun olmayan markaları harekete geçirdi. Avrupa'nın en büyük 6'ncı otomobil pazarı Türkiye'deki satışlarını artırmak için düğmeye basan markalardan biri de Nissan. Dünyada 5.4 milyon adet satan Japon otomotiv devi Nissan, Türkiye'deki organizasyon yapısını değiştirdi. 1993'ten beri Türkiye'de distribütörle temsil edilen Nissan, Sumitomo Corporation'un hisselerini satın alıp, Türkiye operasyonunu devraldıktan sonra hedef büyüttü. Nissan Türkiye Genel Müdürü Sinan Özkök, Türkiye'nin Nissan için çok önemli bir ülke olduğunu söyledi. 1 milyonun üzerine çıkan bu pazarda daha fazla yer almak istediklerini ifade eden Özkök, "Nissan için Türkiye, içinde bulunduğu bölgenin yıldızı. Dünyada 5.4 milyon satan bir markanın Türkiye'de 20 bin adetlerde kalması beklenemezdi. Bunun için Türkiye operasyonunun tamamını devraldık" dedi.
HEDEF 40 BİN ADET SATIŞ
2015 sonunda 26 bin adetlik satışla rekor kırdıklarını hatırlatan Özkök, 2016'da 30 bin adet, 2017'de 35 bin, 2018'de 40 bin adetlik satış hedeflediklerini söyledi. Kısa sürede satışlarını ikiye katlayacaklarını ifade eden Özkök, "Bu yıl pazarın yüzde 25'ine hitap edeceğiz" diye konuştu.
ÜRETİM SİNYALİ VERDİ
Nıssan'ın uzun dönemli hedefleri için satış rakamlarında sıçrama yaptıracak bir ürün gamından söz eden Özkök, bu konuda Nissan Global ile çalışma yaptıklarını açıkladı. Gelecekte Nissan markasının gücünün daha fazla görüleceği konusunda iddialı konuşan Özkök, bu sözleriyle Türkiye'de üretim konusunda sinyal verdi.
ANADOLU İLE BÜYÜYECEK
Nissan satışlarının yaklaşık yüzde 80'inin Türkiye'nin batısında gerçekleştiğini ifade eden Özkök, "İstanbul, Ankara ve İzmir gibi şehirde marka bilinirliğimiz çok yukarıda. SUV denince ilk akla gelen markayız. Anadolu'nun farklı bölgelerinde de başarılı olduğumuz yerler var. Ancak, gücümüzü daha artırmak amacıyla büyük şehirler kadar Anadolu'daki diğer illerde de marka bilinirliliği çalışmaları yapacağız" dedi.