Türkiye'nin en iyi haber sitesi
UFUK SANDIK

Lüks otoların Türkiye savaşı

Katlanarak büyüyen lüks otomobil pazarına son giriş yapan marka Lexus oldu. Japon markası, Türkiye'deki ilk showroomunu İstanbul Maslak'ta açtı

Türkiye, lüks otomobil markalarının gözde ülkesi oldu. Altı yıldır katlanarak büyüyen premium yani lüks otomobil pazarına giriş yapan son marka ise Lexus oldu. Böylece premium markaların hemen hepsi Türkiye'de satılmaya başladı. Türkiye'deki yapılanmasını tamamlayan Japon markasının ilk showroomu İstanbul Maslak'ta açıldı. İstanbul, Lexus'un İngiltere ve Almanya'dakinden sonra Avrupa'daki üçüncü büyük showroomu unvanını aldı. Türkiye'ye iddialı bir giriş yapan markanın Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Ali Haydar Bozkurt, Türkiye'deki lüks kavramının Lexus'la yeniden şekilleneceği söyledi. Lexus'un sadece lüks bir otomobil markası değil, bir yaşam biçimi olduğunu anlatan Bozkurt, "Sadece ürünümüzle değil sunduğumuz hizmetler ile de farklılığımızı yansıtacağız. Lexus'un duruşu farklı bir noktada olacak" şeklinde konuştu. Lüks pazarda genelde vergi avantajına sahip 1.6 lt'lik motorlu otomobillerin satıldığına dikkat çeken Bozkurt, şöyle devam etti: "2.0 litre ve üstü lüks otomobillerin satış rakamı yaklaşık 20 bin adet. Gerçek lüks orası. Lexus'la 'süper premium' sınıfında yer alacağız. 2016 satış hedefimiz 250 adet. 5 yıl içerisinde ise binli rakamları hedefliyoruz." Lexus kullanıcısının Türkiye'nin neresinde olursa olsun kendisini her zaman ayrıcalıklı hissedeceğini belirten Bozkurt, her Lexus sahibinin kendine özel danışmanı olacağını söyledi.
Çocuklarına

LEXUS İSMİ KOYAN VAR
Lexus'un bugün Amerika'da çok sevildiğini anlatan Bozkurt, birçok ailenin çocuklarına Lexus ismini verdiklerini söyledi.

DİREKSİYON 38 SAATTE ÜRETİLİYOR
Lexus modellerinin işçilik kalitesiyle öne çıktığını ifade eden Bozkurt, bunun en iyi kanıtının direksiyonun 38 saat gibi uzun bir sürede el emeği ile üretilmesi olduğunu söyledi.

'SOYADIM TOYODA, GÖBEK ADIM LEXUS'
Başkan Akio Toyoda'nın Lexus üretiminin bütün aşamalarını takip ederek, bizzat otomobilleri test ettiğini söyleyen Bozkurt, "Başkan bir toplantıda 'Benim soyadım Toyoda olabilir, ama göbek adım Lexus' diyerek, markaya verdiği önemi göstermişti" dedi.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA