Dünyanın en 'inovatif' otomobil fuarı kapılarını açtı. Bu yıl 44'üncüsü düzenlenen Tokyo Otomobil Fuarı, her zaman olduğu gibi Japon markaların gövde gösterisine sahne oldu. Tam kadro fuarda yerini alan Japon üreticiler, geleceğin otomobillerinin nasıl olacağı hakkında fikir veren konseptleriyle öne çıktı. Fuarda sergilenen konsept otomobillerin önümüzdeki 5-10 yıl içinde yollara çıkması bekleniyor. Konseptlerin ortak noktası ise çevreci ve otonom yani sürücüsüz olmaları.
2016 YILINDA SATIŞA ÇIKACAK OTOMOBİLLER
İNSANLIĞA HİZMET
Konsept otomobillerle ilgili en güzel değerlendirmeyi Toyota Başkanı Akio Toyoda yaptı. Toyoda, "Fuarda gördüğünüz konsept araçların her biri imkânsız denilen şeyleri başardığımızın bir göstergesi. Her zaman nasıl daha iyi yaparız diye çalışıp, insanlığa hizmet edecek otomobiller üretmeye devam edeceğiz" dedi. Fuara 11 ülkeden 160 firma katıldı. Bu yıl Avrupalı markaların da fuara ilgisi dikkat çekti. Alfa Romeo, BMW, MINI, Fiat, DS, Citroen, Abarth, Jaguar, Land Rover gibi markalar fuarda yerlerini aldı.
Mazda RX-Vision 2017'de yollarda
Japon Mazda, fuarda RX-Vision adı verilen konsept aracını tanıttı. Arkadan itişli, iki koltuklu bu konsepti, ileride yollarda görebiliriz. Markanın aracı 2017'de RX-9 adıyla piyasaya süreceği belirtiliyor.
Sürücüsüz yol alabiliyor
Nisan'ın sürücüsüz elektrikli konsept aracı, markanın geleceğin otomobillerine bakışını gösteriyor. IDS konsept otomobili önümüzdeki 5 yıl içinde yollarda görmek mümkün. Konsept araç, sensör ve kameralar sayesinde sürücüsüz olarak yol alabiliyor.
Toyota'dan üç konsept
Toyota'nın Tokyo'da sergilediği üç konsept otomobil yeni teknolojileriyle ön plana çıkıyor. Ancak marka, sürücü ve otomobil arasındaki duygusal bağı geliştirmeyi de amaçlıyor. Toyota'nın dünya prömiyerini gerçekleştirdiği üç model FCV Plus, S-FR ve Kikai. FCV Plus, hidrojenli otomobillerin gideceği yönü gösterirken, S-FR sürüş keyfiyle öne çıkıyor. Toyota'nın konsept modeli Kikai ise farklı tasarımıyla dikkat çekiyor.
Gelecekte lüks seyahat
Mercedes-Benz de, Tokyo'da konsept otomobili Vision'un prömiyerini yaptı. Marka daha önce tanıttığı F 015 Luxury in Motion konseptini yeniden yorumladı. Vision, gelecekteki sürücüsüz lüks seyahat hakkında fikir veriyor.
VW CEO'su Tokyo'da özür diledi
Tokyo Otomobil Fuarı'nda ilginç bir sahne yaşandı. Volkswagen Binek Otomobil CEO'su Herbert Diess, fuarda emisyon skandalı için özür diledi. Önceliklerinin sorunu çözmek ve müşteri güvenini kazanmak olduğunu söyleyen Diess, benzer bir skandalın tekrarlanmamasından emin olmak istediklerini kaydetti. Markanın Japonya sorumlusu Sven Stein ise, eğilerek Japonlardan özür diledi.