ABD'de ortaya çıkan emisyon skandalı ile sarsılan Volkswagen, gündemdeki yerini koruyor. Almanlar, VW'ni 'Alman malı' imajını sarstığı için eleştirirken, durumdan hoşnut rakipler de VW ile dalga geçmeye başladı. Volkswagen'in sosis ürettiğini bilen rakipler, "otomobil yerine sosis üretip satsın" diyor. Gerçekten de Volkswagen 1970'lerden bu yana Almanya'daki Wolfsburg fabrikasında sosis üretiyor. Önceleri çalışanlar için üretilen sosisler talep üzerine daha sonra fabrika dışında da satılmaya başlamış. Bunun üzerine VW, sosis işini ciddiye alıp, fabrika içinde bir üretim tesisi açmış. VW'in, 12.5 ve 25 cm büyüklüğünde ürettiği sosisler, Wolsfburg'daki Autostad tesislerinde, VW Arena stadyumu ile Aşağı Saksonya ve Berlin'deki Adelka marketlerinde satılıyor.
KETÇAP DA ÜRETİYOR
Üzerinde 'Volkswagen 'Orjinal yedek parça' yazan sosisler o kadar beğeniliyor ki, 2014'te üretim ve satış rekoru kırdı. 2014'te tüm dünyada toplam 6 milyon 120 bin otomobil satan markanın, sosis üretimi ise 7 milyon 800 bin adete ulaştı. Sosis üretimi 2013'e göre yüzde 10 artış gösterdi. Volkswagen kendi markasıyla ketçap da satıyor. 90'lı yıllarda ketçap işine giren markanın 2014'te ketçap üretimi 536 bin şişe ile rekor seviyeye ulaştı. Bu 240 adet Touareg ya da 560 Up modelinin ağırlığına eşit.
Doğuş: Araçlar mevzuata uygun
Volkswagen'in Türkiye distribütörü Doğuş Otomotiv, EA 189 EU5 motor tipindeki dizel araçlar ile ilgili bir açıklama yaptı. Açıklamada "Türkiye'de satışa sunulan tüm araçlarımızın ülkemizin resmi mevzuatlarına, sürüş ve yol güvenliğine uygun olduğunu belirtiriz. Üretici firmaların devam eden çalışmaları doğrultusunda teknik güncellemeler yapılabilecektir. Gelişmelerle ilgili müşterilerimizle iletişime geçilecektir" denildi.
Üç avrupa ülkesi vergi indirimini geri istiyor
Fransa ve İspanya'dan sonra İsveç de VW'den vergi tahsilatına hazırlanıyor. İsveç hükümeti, "Emisyon oranları beyan edilenden yüksek çıkarsa, kayıplarımızı şirketten talep edebiliriz" açıklaması yaptı. Avrupa'da Motorlu Taşıtlar Vergisi otomobillerin emisyon oranlarına göre ödeniyor.
Dizel Avrupa'da kan kaybediyor
Avrupa'da dizel otomobillerin pazar payında gerileme bekleniyor. Ancak, VW'in emisyon skandalıyla birlikte kan kaybının hızlandığı söyleniyor. QUBE'nin yaptığı bir araştırmaya göre, 2016'da Batı Avrupa'daki dizel otoların payı yüzde 49'dan 44'e gerileyecek. Tahminlere göre, 2020'ye kadar dizellerin pazar payı yüzde 38-39'a, 2025'te ise yüzde 33.7'e kadar düşecek. Ancak dizel otodaki gerilemenin en büyük nedeni turbo benzinli küçük motorların daha verimli çalışmaya başlaması ve bu motorların Azotoksit oranının dizellere göre düşük olması.