Türkiye'nin en iyi haber sitesi
UFUK SANDIK

Türkiye'den Çin'e teknoloji ihracatı

İlk elektrikli aracını iki yıl önce tanıtan DMA, yüzde 100 kendisine ait teknolojisini Çin'e taşıyor. DMA, Çin'de otomotiv firmalarına elektrikli otomobil üretecek

Türkiye'nin ilk tip onay belgeli elektrikli araç üreticisi Derindere Motorlu Araçlar (DMA) teknoloji ihraç etmeye başladı. DMA, dünyanın en büyük batarya üreticilerinden biri olan devlet şirketi China Aviation Lithium Battery (CALB) ile elektrikli otomobil geliştirme ve üretimi konusunda stratejik bir ortaklık kurdu. Çin'de kurulan CADMA, Çinli markalar için 'modele özel' elektrikli tahrik sistemleri geliştirip üreterek, 5 yıl içinde milyar dolarlık bir şirkete dönüşecek. DMA Yönetim Kurulu Başkanı Önder Yol, elektrikli araç üreticileri arasında yüzde 100 kendilerine ait yazılım teknolojisiyle öne çıktıklarını söyledi. Sahip oldukları teknolojinin Çinliler'in ilgisini çektiğini anlatan Yol, yaklaşık 2 yıl süren görüşmelerin ardından ortaklık için anlaşma imzaladıklarını kaydetti. Yol, şöyle konuştu: "Anlaşma çerçevesinde elektrikli araçlar için geliştirilecek tahrik sistemlerinin Ar-Ge ve üretim faaliyetleri Türkiye'de devam edecek. Elektrikli tahrik sistemleri geliştireceğimiz ve üretime entegre edeceğimiz her markadan, belli bir oranda Ar-Ge bedeli alınacak. Ayrıca CADMA ile çalışan her marka, belli adette bir üretim garantisi verecek. Çin yerel pazarında faaliyet gösteren şirketlerin neredeyse tamamıyla görüşme halindeyiz. Bazı yerel üreticilerin araçlarını elektrikli hale getirmek için şimdiden birçok ön anlaşma imzaladık."

Türkiye'de batarya fabrikası
Önder Yol, Çinliler'in, Avrupa'da elektrikli araç üretiminde yaşanacak talebe karşı, Türkiye'yi AB'ye açılan kapı olarak gördüklerini söyledi. Orta vadede Türkiye'de batarya fabrikası kurma planları olduğunu anlatan Yol, yatırım için ön anlaşma yaptıklarını ifade etti.

Elektrikli oto üretmeyene ceza
Dünyanın en büyük otomobil pazarı Çin, otomobil markalarına elektrikli araç üretim ve satış şartı getiriyor. Buna göre, 2017'den itibaren üreticiler, satışını gerçekleştirdikleri araçların yüzde 1'i elektrikli olmaz ise ceza ödeyecekler. Çin yılsonuna kadar yaklaşık 250 bin adet elektrikli araç üretimi hedefliyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA