Otomotiv dünyasının kalbi 10 gün boyunca İstanbul'da attı. Türkiye sınırlarına yaklaşın krizin gölgesinde düzenlenen İstanbul Autoshow Fuarı, sektöre moral verdi. Yaklaşık 650 bin otomobilseverin ziyaret ettiği Autoshow'da özellikle lüks markaların standlarında sergilenen otomobillerin üzerindeki 'satılmıştır' yazıları dikkat çekiciydi. Fiyatları 250 bin ila 550 bin Euro arasındaki lüks markaların peynir ekmek gibi satılması, ekonomide işlerin yolunda olduğu ve zenginlerin krizi takmadığı şeklinde algılandı.
Fuarda ön sipariş toplayan ve kaparo alan markaların, satışlarının gerçekleşip gerçekleşmediğini önümüzdeki günlerde Otomotiv Distribütörleri Derneği'nin raporlarına göreceğiz. Ancak, şimdiden söyleyeyim, bazı siparişler iptal oldu. Nereden mi biliyorum. Fuarda, Türkiye ekonomisine yön veren iki ünlü işadamının konuşmasına şahit oldum. İşadamlarından birisi, yakın bir arkadaşının başından geçenleri anlatıyordu. Arkadaşının oğlu, fuarda sergilenen bir lüks otomobil için kaparo yatırmış. Ancak, babası oğlunun global krizin ayak seslerinin duyulduğu bir dönemde otomobil satın almasına bozulmuş ve siparişi iptal etmesini istemiş. Krize karşı tecrübeli olduğu için temkinli davranmış.
Global kriz Türkiye'yi nasıl etkiler? Bunu ekonomistler tartışacak. Ama şu anda tartışılmayacak tek bir şey var. O da krizin baba ile oğlun arasını açtığı