Türk doğal taş sektörü, bu hafta Fransa'da dünyanın en büyük gayrimenkul fuarı MIPIM'de büyük bir marka tanıtımına hazırlanıyor. İstanbul Maden İhracatçıları Birliği, Türk doğal taşının kalite ve çeşitliliğini endüstrinin ötesine geçerek mimar, tasarımcı ve son kullanıcılara "I am Turkish Stone" (Ben Türk taşıyım) diyerek anlatacak. İMİB Başkanı Aydın Dinçer ile sohbetimizde öğrendim ki 400'den fazla çeşitle dünya doğal taş rezervinin yüzde 33'ü Türkiye'de, ancak pazarın sadece yüzde 10'unu alıyoruz. 175 ülkeye ihracat 2,1 milyar doları buluyor. Bu yılki hedef yüzde 20 büyümek. Bugün ABD'de Beyaz Saray, Vatikan'da San Pietro Kilisesi, Avustralya'da Disneyland Türk taşlarıyla kaplı. Bu tanıtım kampanyası 20 milyar dolarlık pazardan daha fazla pay almak için büyük önem taşıyor.