Türkiye, sadece siyasi olarak değil ekonomik olarak da kuşatılmak isteniyor. Bunun için de ilk hedef turizm... Bu konuda özellikle AB ülkelerinde müthiş bir algı operasyonu sürüyor. Önceki gün Antalya'da Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği'nin (AKTOB) düzenlediği Kültür ve Turizm Bakanı Nabi Avcı'nın da katıldığı toplantıda bu konu da ele alındı.
İlk konuşmacı AKTOP Başkanı Yusuf Hacısüleyman şöyle diyordu: "Dünya turizminde politik söylem ve gelişmelerin turizmi bu denli etkilemesi yeni bir olgu. Bundan sonra, misafirlerin tercihlerinde politik imajlar da önemli rol oynayacak."
Bu tespit yeni dönemde siyasi ilişkileri ve güvenliği öne çıkartıyordu. Bu doğruydu ancak Türkiye'ye yaklaşımdaki farklılık da dikkat çekiciydi. Onu da en net biçimde TUI CEO'su Friedrich Joussen seslendirdi:
"İstatistiklere göre, Almanya'da evden havalimanına giderken ölen insan sayısının, Türkiye'deki terör saldırılarında ölen insan sayısından daha fazla. Güvenlik tehdidi direkt Türkiye'yi ilgilendiren bir konu değil. İstanbul'da terör olunca 'gitmem' diyen insan, Brüksel'de olunca 'gitmem' demiyorsa ben bunun bir algı sorunu olduğunu düşünüyorum."
Bakan Avcı da algı meselesi için şöyle diyordu: "Müttefik ve dost olarak gördüğümüz ülkelerin basın yayın organlarının Türkiye'yi güvensiz göstermesi bizi derinden üzüyor. Bu kötü tabloyu aşmak için yerli-yabancı partnerlerimizle birlikte hareket ediyor, gereken destekleri veriyoruz."