Otoyol projesinin İzmir'deki temel atma töreni için Makyol Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Çebi ve Nurol Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Oğuz Çarmıklı ile birlikte önceki akşam İzmir'e uçuyoruz. Projenin 4 ortağı daha var. Özaltın, Göçay, Yüksel ve İtalyan Astaldi. Onların bir kısmıyla da İzmir'de buluşuyoruz. Özellikle yazları sık sık arabayla İzmir ve Bodrum'a gidip gelen biri olarak Türkiye'nin bu önemli projesinin nasıl yürütüldüğünü merak ediyorum. 8-9 saatte gittiğimiz yolu artık 3,5 saatte alabileceğiz. Bu yüzden heyecanla sürecin nasıl işlediğini merak ediyorum. Henüz prosedürün hayata geçmemesine rağmen işe hızlı başladıklarını söyleyen Adnan Çebi şöyle diyor:
"Projeyi Gebze'den itibaren 6 eşit parçaya böldük. Her bölümünü bir firma yapacak. İşi de ortak kurduğumuz Otoyol Yatırım ve İşletme A.Ş yürütecek. Şu anda şantiyeler kuruldu."
Oğuz Çarmıklı ise Gebze Orhangazi arasındaki köprüyle ilgili bilgi veriyor:
"O işi Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nü yapan Japon firmasına vereceğiz. Anlaşma imzalanır imzalanmaz köprü inşaatı başlayacak. Köprü diğer yollardan biraz daha erken bitebilir."
Herkesin merak ettiği soru ise projeye finansman bulunup bulunmayacağı. Sorunun cevabını Otoyol Yatırım A.Ş'nin CEO'su Yavuz Batum veriyor: "Finansman konusunda 16 yabancı ve 8 yerli bankayla görüşmelerimiz sürüyor. Mayıs sonuna kadar karar verecekler... İlgi büyük, 6 milyar 300 milyon dolarlık bir iş bu."